Íme a legradikálisabb tető nélküli Ferrari
Korábban egyetlen Ferrari sportkocsi sem volt képes annyira megközelíteni egy Formula 1-es versenyautó vezetési élményét, mint a két tető nélküli “Icona” speciális modell, a Monza SP1 és SP2. A Ferrarik világhíres nemesítője, a Novitec pedig még intenzívebbé tette az élményt.
Az együléses Ferrari Monza SP1-ben és kétüléses testvérmodelljében a maranellói gyártó legpotensebb tizenkét hengeres erőforrása dolgozik. A Novitec mesterei nem is kíséreltek meg szoftveresen többet kihozni az aggregátból, inkább megalkottak hozzá egy nagyteljesítményű kipufogórendszert. A fémkatalizátorokkal és egyedi leömlőkkel rendelkező rendszer még 34 lóerőt sajtol ki a szívóüzemű 6,5 literes erőforrásból. A nyomatékot 61 Nm-rel gyarapítja.
844 lóerő termelődik 8450-es fordulaton és 780 Nm forgatónyomaték képződik 7100-as fordulatszámon, a tuningolt barchetta így még sportosabban viselkedik. Még közvetlenebb a gázreakciója és még jobb a gyorsulása. A Novitec Monza SP1 mindössze 2,8 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet, csúcssebessége pedig jócskán meghaladja a 300 km/órát. Egy hagyományos szélvédő nélküli autóban mindez igen megrázó élmény lehet.
A Novitec sport kipufogórendszer felszerelhető mindkét barchetta modellre és opcióként aktív pillangószelepes kivitelben is elérhető. A rendszer rozsdamentes acél vagy különösen könnyű Inconel kivitelben is megrendelhető. A képeken szereplő SP1-re a legexkluzívabb verziót szerelték fel, Inconel anyagból, 999-es finom arannyal ötvözve.
A fantasztikus kinézetű SP1-re többféle kovácsolt kerékgarnitúra kerülhet fel. Jelen esetben az NF10 típusra esett a választás, amely ahogy az összes Novitec szett, a Vossennél készül az Egyesült Államokban. A kovácsolt görgők mérete elöl 10 x 21, hátul 12,5 x 22, és 275/30, illetve 335/25 méretű abroncsokat viselnek. A tökéletes optikát 35 mm-t ültető sportrugók segítségével érték el.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)