Itt a legkeményebb Porsche 911 Turbo S
A Porschék első számú nemesítője, a Techart bemutatta az új 992-szériás 911 Turbo S modellen alapuló GTstreet R csúcsmodelljét. Az egyedi építésű Turbo S még jobb irányíthatósággal és tapadással büszkélkedhet, emellett jelentősen gyorsabb is, mint gyári testvére. 800 lóerőre húzott motorjával 350 km/órás sebességre képes.
A Techart már 20 éve építi GTstreet R autóit, amelyek tekintélyes rajongótáborra tettek szert. Nem véletlenül: ezek a csúcs sportautók nemcsak fantasztikusan néznek ki, hanem minden szempontból jobbak a gyárilag is szinte tökéletes menetdinamikájú Turbo/Turbo S párosnál. Mindjárt ott van a könnyű anyagból, javarészt szénszálas kompozitból készült aerodinamikai csomag, amely csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt és fokozza a hátsó leszorítóerőt. A csomag négyszeres leszorítóerőt képes termelni a hátsó tengelyen és 45 százalékkal csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt 140 km/órás tempónál, így a kocsi még nagyobb kanyarsebességre képes és még kiegyensúlyozottabb a viselkedése. Ráadásul a gyárilag felszerelt aktív aerodinamikai elemeket (állítható első és hátsó spoiler) is megtartották a mérnökök.
Az aero csomag része a karbon első splitter, a légkilépő nyílásokkal ellátott karbon első fedél, a szénszálas sárvédők és szélesebb kerékjárati ívek, a kétrészes küszöbök, valamint az autónak drámai kinézetet kölcsönző kétfedeles GT hátsó szárny és a nagyméretű kipufogóvégeket körülölelő szénszálas diffúzor. A karbon gépházfedél alatt az erőforrás is karbon stíluscsomagot kapott.
A Techart GTstreet R felejthetetlen vezetési élményt nyújt, közúton és versenypályán egyaránt. Az egyes szintű teljesítménynövelő csomag 60 lóerővel tornássza fel a boxermotor teljesítményét és 100 Nm-rel gyarapítja a nyomatékát. Az új értékek így 710 lóerő és 900 Nm. Érdekesebb a Turbo S rejtett tartalékait maximálisan kiaknázó TA092/T2.1 kezelés, amely az új motor és váltóvezérlő szoftver mellett új turbófeltöltők beépítését is tartalmazza. Gombnyomásra kereken 800 lóerő és 950 Nm nyomaték hívható elő, amely valóságos rakétát farag a stuttgarti sportkocsiból. Gyorsulási adatot ugyan nem közöltek, de a végsebességet elárulták: 350 km/óra. A megfelelő zenei aláfestésről rozsdamentes acélből készült, csappantyús sport kipufogórendszer gondoskodik.
A felfüggesztés módosítása kétféleképpen történhet. Vagy csak ültetőrugókat építenek be (-25 mm), vagy állítható sportfutóművet tesznek az autó alá, amely 15-25 mm-rel engedi lejjebb a karosszériát. Emellett jelenleg egy minden paraméterében állítható felfüggesztés is fejlesztés alatt áll, amelyet majd a feláras Clubsport csomagba is belevesznek. A Techart GTstreet R-re Formula VI Race könnyűfém kerékgarnitúrát csavaroztak, s a felniket még aero tárcsákkal is kiegészítették, amelyek bizonyítottan csökkentik a légellenállást. A méretezés elöl 20, hátul 21 col, a felfeszített abroncsok mérete pedig 265/35 ZR 20 és 325/30 ZR 21.
Az utasteret a megrendelő kívánságára akár kompletten átszabják a Techartnál. Számos karbon csomag közül lehet választani és Alcantara szövet kárpitozást lehet kérni, amely az ülésekre, az ajtókra, a műszerfalra és a kormánykerékre is kiterjeszthető. Stílusos részletek a kockás zászló mintás perforációk az ülések és az ajtópanelek bőrborításán, továbbá a retró hangulatú szövetborítások az üléseken. A kormánykerék is mestermű a perforált bőr és Alcantara karimájával. A Clubsport csomag részeként a kagylóülések és a félbukócső is elérhető tételek lesznek.
A GTstreet R készlet nettó 73 ezer euróba kerül és már rendelhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)