Izmos BMW X6 a Hamanntól
A Hamann Motorsport emberei 6 centiméterrel szélesítették ki a BMW karosszériáját; a sárvédő szélesítéseket kompozit műanyagból végezték.
Extravagáns BMW X6-ost hozott össze a nagy múltú, laupheimi székhelyű Hamann Motorsport. A tuningműhely egy karosszéria-szélesítő készletre alapozta a munkát, céljuk az izmos optika elérése volt. Ez tulajdonképpen teljesült is, ám néhány esetben talán túlzásba estek a mesterek. Vagy ez volt a céljuk? Szerintem túlságosan “mozgalmas” lett az első lökhárító, hátul pedig bőven elég lett volna egy légterelő is. A szétvagdosott új sárvédőívek is egy kicsit túlzásnak tűnnek. Azért oldalról jól néz ki a gép, főleg a megfelelően kiválasztott kerekekkel.
A Hamann Motorsport emberei 6 centiméterrel szélesítették ki a BMW karosszériáját; a sárvédő szélesítéseket kompozit műanyagból végezték. Az új idomokba a fékek hűtését elősegítő nyílásokat is vágtak. Az első lökhárító tagolt légbeömlő nyílásokat, valamint nappali fényt adó diódasorokat kapott, míg hátul a tunerek a gyári elemre egy háromrészes diffúzort erősítettek. Hogy még durvábban nézzen ki az X6-os, a csomagtér-tető két végére egy-egy légterelőt is felszereltek. Természetesen emellett a küszöböket is egyedileg formálták meg.
Felniből többfélét is ajánlanak a szabadidő-kupéhoz, mégpedig akár 23 colos méretben is. Nekem az öt duplaküllős, mély peremes görgők tetszenek nagyon, de a sokküllős Edition Race szett sem mutat rosszul a kocsin. Utóbbiak különösen könnyűek, fekete középrészük, polírozott peremük és titán csavarjaik vannak. A kerekekre 315/25 R 23-as gumikat feszítenek, majd 40 mm-rel közelebb engedik hozzájuk a kasztnit.
Mindemellett klasszikus motortuning is rendelkezésre áll. A szériaállapotában 306 lóerős xDrive35i 54 plusz lóerőhöz jut, ám nyomatéka 140 Nm-rel, 540-re gyarapszik. A Hamann az elektronikus sebességkorlátozást is kiiktatja, így a 21 mázsás monstrummal 275 km/órával lehet szelni a levegőt. A legnépszerűbb xDrive30d is megkaphatja a maga szíverősítőjét, mely után 265 lóerőt és 600 Nm-t szolgáltat. Nem rossz, de nem említettük még a 286 pacis xDrive35d kivitelt, mely a beavatkozás után 320 lóerőt és 660 newtonméter nyomatékot szállít a főtengelynek. Hamarosan az xDrive50i csúcsváltozathoz is elkészül a motortuning.
Az X6 Tycoon utasterében a Hamann alumíniumra cserélte a pedálokat és a lábtartót, 12 darabos karbon dekorációs készletet szerelt be, háromküllős egyedi sportkormányra cserélte a gyárit, valamint egy 300 km/óráig skálázott sebességmérőt illesztett be. Végül a csomagtérbe egy elegáns és praktikus padlószőnyeget tett be.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)