Jay Leno alkoholos szuper Corvette-je
Az alternatív üzemű járgányban egy hatalmas, alumínium blokkos 8,2 literes V8-as erőmű dolgozik, mintegy 600 lóerővel és 792 Nm nyomatékkal.
A Tonight Show autóbolond házigazdája, Jay Leno ismét hallatott magáról. A showman rajong a nagy teljesítményű autókért, ami köztudott, ugyanakkor az alternatív üzemanyagok iránt is élénken érdeklődik. Hogy bizonyítsa, a lóerők és a környezetbarát működés igenis megférnek egymással, Leno felkereste a Pratt & Miller nevű céget – mely többek között verseny C6.R Corvette-ket épít – és felkérte egy alkoholos Corvette kifejlesztésére. Az E85-ös bioetanol üzemanyaggal is üzemelő sportkocsi, a C6RS végül megszületett, gyorsan be is mutatták a SEMA show-n. Az alternatív üzemű járgányban egy hatalmas, alumínium blokkos 8,2 literes V8-as erőmű dolgozik, mintegy 600 lóerővel és 792 Nm nyomatékkal. Leno lelkiismeret-furdalás nélkül nyomhatja a gázpedált, Corvette-je 80%-kal kevesebb szén-dioxidot ereget a légkörbe.
A C6RS erőforrása különleges darab, a Corvette C6.R versenyprogramban tevékenykedő Katech Engines építette. A blokkot egy alumínium darabból marták ki, a főtengelyt, a hajtókarokat és a dugattyúkat pedig acélból kovácsolták. Az üzemanyag-rendszert és a motorelektronikát E85-kompatíbilissé tették, a kipufogógázok pedig egyedi Corsa sportkipufogó-rendszeren keresztül távoznak. A roppant erőt megerősített T-56-os hatfokozatú váltó és Centerforce kuplung viszi át az útra.
A gonosz, fekete Corvette megjelenésében a C6.R verseny Corvette-ket idézi, szélesített sárvédőkkel, integrált hátsó légterelővel és diffúzorral. A kocsi egész eleje szénszálas műanyagból készült, köztük a sárvédőkbe vágott fékhűtő nyílások is. A szériaváltozatnál 4 centiméterrel szélesebb C6RS aerodinamikus karosszériájának köszönhetően simábban szeli a levegőt. Nagyon durvák és erősítik a versenyautós megjelenést a feketére fényezett, központi csavaros kovácsolt alumínium BBS keréktárcsák, elöl 18, hátul 19-es méretben. Nem mindennapi darabok a rájuk húzott, elöl 295/30-as, hátul 345/30-as gumihengerek sem. További egyedi jellemzők a szénszálas ram-air légszívó rendszer, valamint az elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékrendszer.
Míg az izomgép külseje és hajtáslánca a versenypályára predesztinálná, utasterét elegánsra szabták. A kéttónusú bőrbe öltöztetett utastérben csakis eredeti Corvette kiegészítőket használtak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)