Kigyúrt Mercik Svájcból
A két autó nemcsak komplett karosszériaszettet kapott, hanem motortuningban is részesült, a CL 650, míg az SL 720 lóerőt rejtegetett gépteteje alatt.
A svájci FAB Design Mercedesek átépítésére szakosodott, két legdurvább munkájukat el is vitték a genfi kiállításra. A sárga színben pompázó SL roadster, valamint a színváltós fényezést kapott widebody CL azonnal magukra vonták a látogatók tekintetét. A két autó nemcsak komplett karosszériaszettet kapott, hanem motortuningban is részesült, a CL 650, míg az SL 720 lóerőt rejtegetett gépteteje alatt.
A CL-nek egészen jól áll a widebody készlet, bár a kecses delfines megjelenését drámaivá, agresszívvé teszi. A vagyonos, feltűnési viszketegségben szenvedőknek ez a tuti spoilerkészlet a Mercedes legnagyobb kupéjához, mely a felfelé nyíló ajtókkal együtt éri el a letaglózó hatást. A Mercedes csillag helyén a FAB Design logója figyel, az új lökhárító széles légnyílásain keresztül pedig a motor és a fékek jutnak intenzívebb hűtéshez. A hátsó lökhárító diffúzoros kialakításánál fogva csökkenti a felhajtóerőt. A függőlegesen álló ovális kipufogóvégek a fart is rendkívül agresszívvé teszik. Az öblös sárvédők alatt nagyvonalúan méretezett, háromrészes, kovácsolt FAB type 6 Evoline típusú, nagy peremmel rendelkező felniket látunk, melyek hozzájárulnak a kupé Merci kigyúrt megjelenéséhez. Az első tengelyre 10 x 20-as, a hátsóra pedig 12 x 20 hüvelykes kerekeket szereltek fel, a rájuk való 255/30-as és 305/25-ös gumikkal. A módosított futómű is szerepet játszik abban, hogy az ötméteres luxuscirkáló igazi kanyarvadásszá avanzsált.
A szépen terpesztő FAB CL utastere sem egyszerű. A cég szakemberei fekete és barna krokodil dizájnos bőrt használtak a belső tér teljes kárpitozására, az eredmény lenyűgöző lett. Az első üléseket is kicserélték határozottabb oldaltartásúakra. A CL 600-ban dolgozó V12-es biturbó erőművet is megpiszkálták, a gyári 612 lóerős érték így 650-re ugrott, a newtonméterek száma pedig 1120 newtonméterre emelkedett. A tuningkitt kizárólag erősített vagy új alkatrészeket tartalmaz, így a felpaprikázott motor élettartama nem csökkent. A motor mellett a váltóművet a fékrendszert is módosították. Ja és a legfontosabb a végére: a FAB Design CL Merci 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és 320 km/órás végsebességre képes.
A FAB Design egyébként az összes drágább Mercedes típushoz kínálja átépítő készleteit. A képeken szereplő sárga, karbon elemekkel gazdagított SL Ultra Wingbe a cég beletette minden tudását. Ennek a rakétának már 720 lovas a motorja és 1200 Nm-t tud. Nulláról százig 3,9 másodperc telik el, a csúcssebesség pedig 335 km/óra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)