Maserati Levante a Novitectől
Az olasz luxusautók világhíres nemesítője, a német Novitec kezelésbe vette a Maserati Levantét és még izgalmasabbá varázsolta. Szélesítő karosszériakészlettel és új kerekekkel látta el, a teljesítményét pedig feljebb tekerte.
A Ferrari, Lamborghini és McLaren modellek kiszélesített verzióival a Novitec rendszeresen lenyűgözi a közönséget, s most a Maserati SUV-ja is csatlakozott az illusztris társasághoz. Elkészítette a Maserati Levante GranSport, GTS és Trofeo modellekre illeszthető widebody karosszériakészletet, amely elképesztően ütősen fest.
Az Esteso kerékjárati ívszélesítések után a Levante 2,09 méter széles lett; elöl 10, hátul 12 centiméterrel hízott meg. A nyolcdarabos készlet mellé karbon hátsó légterelő és karbon motorháztető betét is választható. A tengelyvégekre királyi méretű, 10 x 22 illetve 12 x 22 colos Esteso felniket csavaroztak, amelyekre 295/30 és 335/25 méretű kaucsukhengereket feszítettek. A kerekek matt vagy fényes fekete kivitelben kérhetők. A tökéletes optikához a 25 mm-es ültetés is hozzájárul, amelyet a légrugós felfüggesztéshez kifejlesztett modullal értek el.
A motort sem hagyták parlagon, a mérnökök szoftveres beavatkozással növelték meg mind a dízel-, mind a benzinmotorok teljesítményét. A hathengeres common rail turbódízel 275 lóerejéből 322-t csiholtak, amivel párhuzamosan a nyomaték 680 Nm-re gyarapodott. A dízel Levante így 6,2 másodperc alatt ugrik százra. Ugyancsak külső vezérlőmodul segítségével az ikerturbós V6-os benzinmotor teljesítményét is feltornászták.
A Levante S 494 lóerős lett, a nyomatéka pedig 660 Nm-re emelkedett. A nulla-százas sprint mindössze 4,8 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 272 km/óra. A Levante Trofeo csúcsváltozat 3,8 literes ikerturbós V8-as aggregátjából pedig 44 lóerővel és 90 Nm-rel többet sajtoltak ki. A gép most tekintélye 624 lóerőt ad le 7700-as fordulaton, maximális forgatónyomatéka pedig 820 Nm, amely a 2200-3400-as fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A tuningolt Trofeo modell 3,8 másodperc alatt abszolválja a százas sprintet, a vége pedig 309 km/óránál van, ami azt jelenti, hogy jelenleg nincsen nála gyorsabb szabadidőautó.