/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még durvább lett a Lamborghini Aventador SV

2016. május 18. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Lamborghinik gyorsabbá és egyedibbé tételére szakosodott Novitec Torado kivetette hálóját az olasz márka palettájának csúcsán helyet foglaló Aventador LP 750-4 Superveloce modellre. A munkába a prémium felniket előállító Vossent is bevonta és a gyárilag is roppantul exkluzív, motorsport ihletésű modellt még különlegesebbé varázsolta.

A normál Aventadornál fél mázsával könnyebb és 50 lóerővel erősebb Aventador LP 750-4 Superveloce egy karbon-intenzív, versenyautóra emlékeztető gépcsoda, azonban a Novitecnek sikerült még szélsőségesebbé varázsolnia. Szélcsatornában tökéletesített aerodinamikai készletet fejlesztett hozzá, ami még inkább felerősíti a versenyautó jelleget. A felszerelt szénszálas elemek egyrészt még drámaibbá teszik a kocsi külsejét, másrészt tovább javítják az aerodinamikai hatékonyságot.

A készlet része az egyedi kialakítású kétrészes első spoiler, az integrált légbeömlőkkel rendelkező motortakaró elem, az egyedi küszöbidomok és oldalsó kopoltyúk, valamint az ugyancsak egyedi formájú fix hátsó szárny. A szakemberek arra törekedtek, hogy a karosszéria különböző pontjain elhelyezett szellőzőnyílások több levegőt engedjenek a motorhoz és a hőcserét is javítsák, emellett igyekeztek elérni, hogy a felszerelt elemek növeljék a tengelyekre ható leszorítóerőt.

A kerekeket is kicserélték, nem akármilyen darabokra. Mivel a Superveloce gyárilag központi rögzítésű kerekekkel érkezik, egyedi központi csavaros garnitúrát gyártottak le hozzá. A Novitec Torado ebben az amerikai Vossen segítségét kérte, amely prémium minőségű termékeivel szerzett hírnevet magának a világon. A két cég együttműködéséből megszületett az NL3 felni, hat Y-küllős kialakítással, remekül illeszkedve a Superveloce vonalvezetéséhez és hátsólámpa-dizájnjához. A jármű ék alakjának kihangsúlyozása érdekében a kerékméret elöl 20, hátul 21 hüvelyk, amelyekre 255/30 ZR 20 és 355/25 ZR 21 méretű abroncsokat feszítettek.

A kerekek maximálisan kitöltik a kerékjáratokat, ami annak köszönhető, hogy a Lamborghini alá 35 mm-t ültető sportrugókat szereltek be. A fekvőrendőrökön és más akadályokon való áthajtást emelőrendszer segíti az első tengelyen.

A Novitec Torado a 6,5 literes V12-es szívómotort sem hagyta érintetlenül. Bár a gyárban szinte a teljes potenciálját kiaknázták, speciális vezérléssel és sportkipufogó-rendszerrel sikerült további 36 lóerőt kisajtolni belőle. A motor 8400-as fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, míg 738 Nm-es nyomatékát 5600-as fordulaton szolgáltatja. A kívánságra akár távirányítóval is vezérelhető csappantyús kipufogórendszer Inconelből készült és 21 kilogrammal könnyebb a gyári rendszernél.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/