Megkapta az Alpina kezelést a BMW 4-es kabrió
A BMW modellek igényes megmunkálására szakosodott bajor tuner elhozta a 2014-es Genfi Autószalonra a még gyári kiadásban is frissnek ható 4-es kabrió átiratát. A szokásos sokküllős felnik ezen az autón is megállják helyüket.
Alighogy a novemberi Los Angelesi Autószalonon bemutatta a gyártó a 4-es sorozat kabrió kiadását, pár hónapra rá az Alpina már saját köntösébe bújtatta az elegánsan sportos négykerekűt.
Kezdve a motorral, a 3.0 literes sorhatos duplaturbós benzinnyelőt az eredeti 306 lóerejéről rögtön felpumpálta 410 paripára, mellyel az M4 teljesítményét közelíti a B4 – ez utóbbi ugyanis 431 lóerőt birtokol azonos méretű egységgel. A nyomatékgörbe is nagyot ugrott, ugyanis 400 helyett immáron – az M4-et túlszárnyalva – 600 Newtonméter áll a kihívást kereső pilóta rendelkezésére, így garantáltan könnyű táncba vinni a gép farát – amennyiben nem kérjük az elérhető X-drive összkerékhajtást.
Az adatok fényében elért 4,5 másodperces százas sprint, valamint a 301 km/órás végsebesség egyáltalán nem csoda. Ennél egyébként három tizeddel megy jobbat a kupé 303 km/órás csúcssebesség mellett. A nyitható tetejű B4 átlagfogyasztása egyébként elvileg 8,0 liter, de aligha lesz olyan tulajdonos, akinek ennyit mutat majd a számláló.
A kocsi külsejét a már szokásosnak mondható Alpina elemekkel dobta fel a tuner: 20 collos sokküllős felnik virítanak rajta, elől 245/30, hátul 265/30-as papucsokkal, de a lökhárítók is megkapták a maguk toldatait. A még jobb stabilitásért az adaptív sportfutómű felel. A gyárinál formásabb és 7,5 kilogrammal könnyebb kipufogórendszert az Akrapovic szolgáltatja.
A ritka csodának persze egyedi ára is van. A B4 biturbo cabrio ára 74 800 euró, ami átszámítva közel 23,3 millió forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)