Mindent kihoztak az Alfa Romeo 4C-ből
A német Pogea Racing volt az első, amely hosszas előkészítő munka és tesztelés után idén júniusban előállt az Alfa Romeo 4C modellhez tervezett tuningprogramjával. Úgy nyúltak hozzá a pehelykönnyű, karbonvázas kétüléseshez, hogy az valóban szebb és gyorsabb lett. Most pedig elkészült az olasz sportkupé még ütőképesebb második verziója.
A júniusban színre lépett Alfa Romeo 4C „Centurion” megmutatta, hogy a friedrichshafeni székhelyű Pogea Racing magas szinten űzi a high-end tuning szakmát. A járműnemesítéshez nagy szenvedéllyel közelítő vállalkozás egy 313 lóerős, 3,9 másodpercet gyorsuló és 300 km/órás sebességre képes Alfa 4C-t hozott össze, ami számos jóval drágább egzotikus sportautót is maga mögé utasított. A fejlesztések azonban folytatódtak, így elkészült egy még kifinomultabb, még gyorsabb változat, ami a „Centurion 1plus” nevet viseli.
A karbon utascellás járművön amit még lehetett, könnyű és merev szénszálas műanyagra cseréltek, így az első lökhárító, a teljes hátsó traktus a diffúzorral és a légterelő szárnnyal együtt immár ebből a motorsport eredetű anyagból van. Az utóbbi két elem ráadásul további 35 kilogrammnyi leszorítóerőt termel a hátsó, hajtott tengelyen.
Az 1,8 literes négyhengeres turbómotor izmosításához is körültekintően álltak neki. Az optimalizált motor- és váltóművezérlés, a sportlégszűrő és a sportkipufogó-rendszer jóvoltából most 319 lóerő és 455 Nm nyomaték mérhető a főtengelyen (széria: 240 LE és 350 Nm). Ezzel a Centurion 1plus 3,8 másodperc alatt sprintel százra (széria: 4,5 mp), kétszázra 14 másodperc alatt szökik fel, a végsebessége pedig 305 km/óra (széria: 258 km/óra). A duplakuplungos váltó 55 százalékkal gyorsabban hívja be a fokozatokat.
Jól látszik, hogy a Pogea példánya sokkal alacsonyabban fekszik az úton, mint a gyári modell. A 4C alá professzionális KW sportfutóművet szereltek be, ami egyedi gátlókból és progresszív ültető rugókból áll össze. A futómű 5 centiméterrel viszi lejjebb az autó tömegközéppontját, így a vezetés még intenzívebb élményt nyújt. A kerekeket is kicserélték, az Alfa most ultrakönnyű, elöl 8,5 x 18, hátul 9,5 x 19 méretű, kovácsolt XCUT felnikre feszített 225/40, illetve 265/30-as gumikon gördül. Emellett nem szabad megfeledkezni az olyan beépített versenysportos megoldásokról sem, mint a szilikon turbó- és fém fékcsövek, a verseny fékbetétek, valamint a pehelykönnyű LiFePO4 akkumulátor, amelyek együttesen 37 kilogrammot faragnak le a 4C tömegéből.
A Pogea Racing 4C Centurionból összesen 10 darabot készítenek. A bázis járművel, összeszereléssel és fényezéssel együtt az ár 79 950 eurótól indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)