MTM Audi S5
Az 505 lóerő (7190-es fordulatszámnál) azt jelenti, hogy az MTM S5 GT literteljesítménye 120! A nyomaték 106-tal, 546 Nm-re emelkedett.
A bajor Motoren Technik Mayer (MTM) “nyomás alá” helyezte az ingolstadtiak legsportosabb kupéját, az S5-öt. A gyári állapotában sem éppen lassú Audi S5 a tuningkúra után bátran vihető versenypályára, végtére is 354 helyett 505 egészséges ló toporzékol motorházteteje alatt.
legkisebb megnyomására az MTM S5 GT Supercharged rakétaként lő ki előre. Érthető, hiszen a wettstetteni csapat egy kompresszor-készlet segítségével 150 lóerővel emelte meg a kupé 4,2 literes V8-as motorának teljesítményét. A kompresszorhoz tartozó intercooler vízhűtésű, így mindig kihozható a csúcsteljesítmény a motorból. Az 505 lóerő (7190-es fordulatszámnál) azt jelenti, hogy az MTM S5 GT literteljesítménye 120! A nyomaték 106-tal, 546 Nm-re emelkedett. A nulla-százas sprint 4,3 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig 300 km/óra, ami azért elég jó. A száguldáshoz a rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerből előtörő, lúdbőröztető hangorkán adja az aláfestést.
Az MTM-nek természetesen gondja volt a futóműre és a fékrendszerre is. Direktebb lett a kormányzás, stabilabb az úttartás – az Audi S5-ből az MTM igazi kanyarvadászt faragott. A műhely az S5 GT esetében elegendőnek találta, ha csak az első fékrendszert cseréli le. Az új készlet 380 x 34 mm-es speciálisan perforált féktárcsákat, 8-dugattyús nyergeket és fém fékcsöveket tartalmaz. A lassulás elképesztő, a négykarikás kupé 35 méteren belül megállítható 100 km/órás sebességről.
Optikailag egyébként az MTM autója nem sokban különbözik a gyári S5-től; mindössze a négy darab 90 mm-es kipufogó-végződés és a 21 colos MTM Bimoto felnik jelentenek változást. Persze ezek is szépen ráirányítják a figyelmet a V8-as kupéra. A 21 hüvelykes görgők többfajta felületkezeléssel és 295/25 ZR 21-es abroncsokkal rendelhetők.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)