/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Novitec Ferrari SF90 Stradale

2022. július 17. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A benzin-elektromos hibrid Ferrari SF90 Stradale az olasz márka leggyorsabb modellje, gyárilag 1000 lóerőre képes. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a teljesítményét ne lehetne még feljebb srófolni és a külsejét se lehetne még dögösebbé varázsolni. A Novitec megtette.

Az SF90 Stradale-ban egy ikerturbós 4 literes V8-as benzinmotorhoz három darab villanymotor kapcsolódik, az összteljesítmény eléri az 1000 lóerőt. A Novitec mérnökei a villanymotorokhoz nem nyúltak, viszont a belsőégésű erőforrásból két plug-and-play vezérlőmodul segítségével további 109 lóerőt sajtoltak ki. Ezek új befecskendezési és gyújtási térképpel látják el a motort, emellett a töltőnyomást is némiképp emelik. A benzinmotor így jelenleg 889 lóerőt ad le 7300-as fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 800-ról 918 Nm-re gyarapodott (6100 ford./percnél). Ha tehát az összes hajtómotor dolgozik, az SF90 Stradale 1109 lóerőt állít a pilóta szolgálatába.

Annak érdekében, hogy a belsőégésű motor szabadabban lélegezzhessen, a Novitec mérnökei sport kipufogórendszereket is kifejlesztettek a hipersportautóhoz. Különböző anyagokból készült, elektronikus szelepekkel rendelkező, ám minden esetben hőszigetelt rendszerekről van szó, amelyek csökkentik a motortér hőmérsékletét. A leginkább hőtaszító változatok 999-es aranyfóliába csomagoltak. Opcióként 112 mm-es rozsdamentes végcsövek is választhatók. Emellett akár 100-cellás sport katalizátorok is elérhetők az autóhoz. Az összkerékhajtású hibrid rakéta a módosítások után 2,4 másodperc alatt ugrik százra, 6,3 másodperc után eléri a kétszázas tempót, és akár 340 km/órával is száguldhat.

A Novitec a hajtáslánc optimalizálása után az SF90 aerodinamikai megoldásaira koncentrált. Szokás szerint nem vette félvállról a feladatot, bevonult a szélcsatornába és itt tökéletesítette az egyes nyers karbon kiegészítőket. Ezek nemcsak, hogy jó tesznek a Ferrari megjelenésének, de fokozzák a leszorítóerőt is. Átrajzolta a Ferrari orrát az új első spoiler, amely lecsatolható oldalsó részeket is tartalmaz. Az első sárvédőket is lecserélték szénszálas darabokra, amelyekbe nyers karbon szellőzőket is integráltak. Újak emellett a szénszálas küszöbök, a tükörházak, valamint a hátsó légbeömlők karbon terelőlapjai is. Hátul nagyobb leszorítóerőt generál az új kacsafarok légterelő, amelyet szintén szénszálas műanyagból készítettek. Ezeket karbon tetőspoiler és diffúzor egészíti ki.

Az SF90 Stradale az új karbon elemekkel bámulatosan jól néz ki, amelyet tetéznek az új kerekek. A Novitec/Vossen NF10 kovácsolt görgők klasszikus öt duplaküllős dizájnt vonultatnak fel, méretezésük pedig elöl 9,5 x 21, hátul 12 x 21 hüvelyk. A rájuk húzott abroncsok mérete 255/30 ZR 21 illetve 325/25 ZR 21. A tökéletes kiállás érdekében ültetőrugókat is bevetettek, ezek elöl 30, hátul 25 mm-rel engedik lejjebb a karosszériát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/