Novitec kezelést kapott a Maserati Quattroporte
A háromágú szigonyos márka autóival foglalkozó Novitec Tridente komplett tuningprogramot dolgozott ki a Maserati zászlóshajójához. A csomagban a külső és belső kiegészítők mellett a motortuning is benne foglaltatik. A csúcs 605 lóerő.
Kezdjük mindjárt a legerősebb Quattroporte modellel, a nyolchengeres GTS-sel, amely gyárilag 530 lóerőt képes felmutatni. A Novitec N-Tronic modul beszerelésével a 3,8 literes biturbó egység teljesítménye 605 lóerőre, a nyomatéka pedig 710-ről 820 Nm-re nő. Mindez már érezhető javulást eredményez a menetteljesítményekben, a GTS 4,4 másodperc alatt lő ki százra és eléri a 318 km/órás végsebességet.
A V6-os turbómotorral szerelt, hátsó- vagy összkerékhajtású Quattroporte S teljesítménye is feltornászható; a külső vezérlőmodul 66 lóerő és 90 Nm pluszt hoz a konyhára. A 476 lóerő mellé 640 Nm nyomaték társul 1700-4900-as fordulatszám között. Az összkerekes Q4 modell így közel olyan fürge, mint a felpiszkált GTS modell, 4,5 szekundum alatt gyorsít százra.
A Novitec Tridente szakemberei a márka első dízelmotorját is kezelésbe vették; a 3 literes, szériában 275 lóerős aggregát a chiptuning után 322 lóerős lett. Ezzel párhuzamosan a nyomaték 680 Nm-re gyarapodott. A Quattroporte Diesel a beavatkozás után 5,7 másodperc alatt letudja a százas sprintet, héttized másodpercet adva a szériamodellnek.
A Quattroporte modellek emellett Novitec kiegészítőkkel szebbé is varázsolhatók. Az elegáns és aerodinamikailag hatékony elemek illeszkednek a gyári vonalakhoz és szénszálas műanyagból készülnek. Előre egy kétrészes spoilertoldat illeszthető fel, oldalra az autót optikailag mélyebbnek láttató küszöbidomok szerelhetők fel, míg a csomagtérfedélre egy diszkrét légterelő szárny rögzíthető. A karbon kiegészítők nem bolygatják meg az eredeti formát, csupán a kívánt mértékben sportosabbá teszik a megjelenést. Ebben egyébként komoly szerepük van a 22 colos, egyrészes NM1 felniknek is. A gyönyörű kerekek elöl 9, hátul 11 hüvelyk szélesek, teljesen kitöltik a kerékjáratokat és 255/30, illetve 315/25 méretű abroncsokat hordanak. A spoilerszett 3120, a kerékgarnitúra pedig minimum 3980 euróba kerül.
A gyárinál egy mérettel nagyobb kerekekhez hangolták a sportfutóművet, amely a hátsókerék-hajtású kivitelekhez rendelhető. A felfüggesztés minden paraméterében állítható, így a sofőr kiválaszthatja a neki megfelelő hasmagasságot, és a csillapítás mértékét is meghatározhatja. A négykerék-hajtású modellekhez egyelőre ültetőrugókat kínálnak, amelyek 35 mm-rel engedik lejjebb a karosszériát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)