Novitec Rosso Ferrari California T
A maranellói sportautók vezető nemesítője, a Novitec Rosso ezúttal az első turbómotoros Ferrarin, a California T-n mutatta be a tudását. Optikai kiegészítőkkel, új futóművel és motortuninggal is ellátta a lenyitható tetejű gépet, így az számos területen felülmúlja gyári önmagát.
A Novitec Rosso szakemberei első körben az új fejlesztésű, 3,8 literes biturbó V8-as motornak estek neki. Céljuk nem a lehető legnagyobb teljesítmény kiaknázása, hanem a rejtett tartalékok felszabadítása volt, anélkül, hogy az a tartósság rovására ment volna. Az erőforrásnak egyedi vezérlést írtak, melynek eredményeképpen a teljesítmény 646 lóerőre (7400 ford./percnél), a nyomaték pedig 856 Nm-re (4600 ford./percnél) módosult. Ez 86 lóerővel, illetve 101 Nm-rel haladja meg a gyári értékeket. A menetteljesítmények javultak: a California T 3,3 szekundum alatt katapultál százra (széria 3,6 mp), a végsebessége pedig 316-ról 323 km/órára nőtt.
A motortuning kiegészítéseként egyedi, pillangószelepes kipufogórendszer is rendelhető az autóhoz, amely távirányítással a hangerő szabályzását is lehetővé teszi.
A Novitec Rosso emellett sportosan elegáns aerodinamikai készletet is kifejlesztett a modellhez, amely opcióként szénszálas kivitelben is elérhető. A kitt új, szélcsatornában tökéletesített első spoilerből, új küszöbidomokból, hátsó diffúzorból és élspoilerből áll, amelyek optimális kialakításuknál fogva elsimítják az autó körüli légáramlatokat és csökkentik a tengelyekre ható felhajtóerőt, tehát növelik a stabilitást. Rendelhetők emellett egyedi karbon motorháztető szellőzők és oldalsó kopoltyúk, de a hűtőrács is elkészíthető szénszálból. Kívánságra az elektromos mozgatású keménytető is szénszálas réteget kaphat.
A California T-re Novitec Rosso hagyományt követve előre és hátulra eltérő átmérőjű és szélességű kerekeket csavaroztak. Az első tengelyre 9 x 21-es, a hátsóra 12 x 22-es kovácsolt NF4 görgők kerültek fel, ék alakot adva a járműnek. Az úttal 255/30 és 315/25 méretű abroncsok teremtenek kapcsolatot. A száz százalékos optika érdekében ültető rugók is bekerültek a Ferrari alá, amelyek 35 mm-rel eresztik lejjebb a karosszériát. A mindennapos használhatóságot nagyban megkönnyíti az első tengelyre szerelt hidraulikus emelőrendszer, amely 4 centimétert képes emelni az autó orrán, így az átjuthat a különböző akadályokon.
A Ferrari California T tulajdonosok emellett a belső tér átalakítására vonatkozó igényeikkel is bátran megkereshetik a Novitec Rossót. A cég tetszőleges színárnyalatban, a legjobb minőségű bőr és Alcantara felhasználásával minden elképzelésüket megvalósítja.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)