A legdögösebb nyitott Ferrari
A Ferrari California T alapállapotában is szívdöglesztő masina, az olasz paripák nemesítésére szakosodott Novitec Rossónak azonban sikerült ellenállhatatlanná tennie. Kiszélesítették a karosszériát, gyönyörű kerekeket tettek rá, a motor teljesítményét pedig 668 lóerőre emelték.
A 202 centiméter széles Novitec Rosso California T lenyűgözően néz ki. 11 centiméterrel szélesebb a gyári modellnél, ami a szénszálas widebody karosszéria készletnek köszönhető. A karosszéria átalakító szett a Novitec emlékezetes, a Ferrari F12 számára készített első N-Largo készletének új változata, amelyet ezúttal a 80-as évek legendás német tervezőjével, a widebody szettek úttörőjével, Vittorio Strosekkel együtt fejlesztettek ki.
Az első sárvédők oldalanként három centimétert adnak hozzá a Ferrari szélességéhez, és helyet biztosítanak a kifejezetten ehhez a modellhez tervezett könnyűfém felniknek. A háromrészes, kovácsolt Novitec Rosso N-Largo NF5 NL görgők 9×21 col méretűek és 255/30-as gumikat hordanak. A hátsó tengelyre még impozánsabb méretű, konkáv közepű kerekeket tettek fel. Az 5,5 centiméterrel szélesebb sárvédők alatt 12 x 22 colos felnik forognak, 315/22 méretű gumikkal.
A lökhárítókat gyönyörűen dolgozták össze a sárvédőkkel, amelyeket egyedi küszöbspoilerek kötnek össze. A kerekek előtt szellőzőnyílásokat is kialakítottak, amelyek a karbon kerámia fékrendszer hőcseréjét segítik. Az első lökhárító középső eleme, a sportkipufogó-rendszer végeit magában foglaló hátsó diffúzor, a hátsó légterelő, a hűtőrács, valamint a géptető szellőzői nyers karbonból is rendelhetők. Aki szeretné, az elektromos mozgatású keménytetőt is kérheti szénszálas borítással, ami végképp versenyautós külsővel ruházza fel a Ferrarit.
A kiszélesített, eltérő méretű kerekekkel ék alakúvá varázsolt California T megjelenése még drámaibb lett a 35 mm-es ültetésnek köszönhetően, amit sportrugók beszerelésével valósítottak meg. A fekvőrendőrökön és rámpákon átkelést, illetve a mélygarázsokba lehajtást egy saját fejlesztésű hidraulikus emelőrendszer könnyíti meg, amely gombnyomásra 4 centiméterrel emeli meg az autó elejét.
A felsorolt átalakítások azonban mit sem érnének egy „rendes” motortuning nélkül. A Novitec Rosso ezen a téren sem szokott csalódást okozni; a 3,8 literes ikerturbós V8-ast ezúttal a vezérlés átprogramozásával 668 lóerősre húzták fel, ami 108 lóerős többletet jelent. A csúcsteljesítmény 7400-as főtengely-fordulatnál jelenik meg, míg a 871 Nm-es maximális nyomaték (+96 Nm) 4750-es fordulatszámon vethető be. A felpaprikázott roadster 3,2 szekundum alatt sprintel százra, a végsebessége pedig 325 km/órára nőtt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)