Novitec Rosso Ferrari FF
A maranellói sportkocsik tuningmestere, a Novitec Rosso elsőként dolgozott ki komplett csomagot az összkerékhajtású Ferrari FF modellhez. Szokásához hűen szénszálas aerodinamikai készlettel, ultra-könnyű kovácsolt felnikkel és néhány plusz lóerővel dobta fel a négyüléses paripát.
A Novitec Rosso kizárólag nyers szénszálas műanyagot alkalmazott a karosszérián. A gyári lökhárítóra illesztett első szpojlertoldat, az oldalküszöb, a tető- illetve a hátsó légterelő szárny, valamint a diffúzor szélcsatornában nyerte el a végső formáját, s nem utolsó sorban nagyon jól mutat a sárga fényezés mellett. A Novitec védjegyének számító karbonházas, sötétített LED-es hátsó lámpák, valamint a fekete irányjelzők, a karbon betétes külső tükrök és hűtőrács, továbbá a karbon fóliával behúzott tető még sportosabbá teszik a Ferrari FF-et.
A gyári felniket elöl egy, hátul két hüvelykkel nagyobb átmérőjű és könnyebb NF4 típusú kovácsolt felnikkel váltotta fel a Novitec Rosso. A 9 x 21 colos első görgők darabonként mindössze 9,9 kilogrammot nyomnak, tehát jóval könnyebbek, mint egy átlagos 18 colos könnyűfém kerék. A 12 x 22-es hátsó felniknek 13,5 kilogramm a súlya, ami szintén rekord alacsony tömeg. Az igen dekoratív kerekekre 255/30 ZR 21 és 315/25 ZR 22 méretű gumikat feszítettek. Mindemellett sportrugók segítségével picit meg is ültették az autót, hogy még jobban feküdje az utat.
Ilyen kinézethez nagyobb motorerő is dukál, s a szakemberek nem is hagyták érintetlenül a 6,3 literes tizenkét hengerest. A motorelektronika átprogramozásával és egy rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszer felszerelésével még 42 lóerőt sajtoltak ki a hajtóműből, így a teljesítmény átlépte a mágikus 700 lóerőt. A V12-es gázreakció ezzel élesebb lett, a végsebesség pedig 335-ről 340 km/órára emelkedett.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)