/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Oakley Design Ferrari 458 Italia

2010. június 09. 21:39   |   Autoblog
címkék:  

Az általam eddig tökéletesen ismeretlen brit Oakley Design modern Porschék nemesítésével kezdte a karrierjét, ám most egy olasz telivért is beterelt a garázsába. A Ferrari 458 Italia Földünk egyik legnagyszerűbb szuper-sportkocsija, de mint a jelen példa mutatja, tovább nemesíthető. Az Oakley Design maximum öt darab 458 Italia átalakítását vállalja, de azok számára, akiknek nincs szükségük a komplett tuning csomagra, az utólagosan felszerelhető alkatrészeket egyenként is elérhetővé teszi.

Az Oakley Design nevével ellentétben nem tervezőiroda, hanem komoly, versenysport tapasztalattal rendelkező tuningcég; az autókon végrehajtott bármely aerodinamikai vagy motorikus módosítás csakis technikai célt szolgál. Vegyük a 458 Italiát. A szélcsatornában elvégzett tesztek megállapították, hogy az első karbon spoilertoldat 45 kilogrammnyi leszorító erőt termel az első tengelyen 240 km/órás sebességnél. Emellett az elöl középen elhelyezett légnyílás az áramlatok elterelésével csökkenti a légellenállást. A hosszabb és szénszálas műanyagból készült diffúzor speciális kialakításával növeli a stabilitást, a szélesebb küszöbök pedig az oldalsó légáramlatokat simítják el. Ezzel azonban még nincs vége, a hátsó szárny 240 km/órás sebességnél 25 kilogramm plusz leszorító erőt képez a hátsó tengelyen. Azért kozmetikai célú beavatkozások is történtek a Ferrarin, ilyen a karbon tető, a karbon tükrök és motorborító lemez a hátsó szélvédő mögött.

A felerősített szénszálas műanyag karosszériaelemek és a titánium kipufogórendszer 65 kilogrammot faragtak le a 458 Italia tömegéből. A csappantyú nélküli, nyitott kipufogórendszer egymaga 30 kilogramm minuszt jelentett. A magnézium középrésszel és karbon peremmel rendelkező kétrészes Oakley Design kerekek egyenként 8 kilóval (!) könnyebbek a széria felniknél. A brit tuner 20 vagy 19 colos méretben ajánlja a felniket az autóhoz, elöl 9, hátul 11 hüvelyk széles kivitelben, 245/35 és 305/35 méretű abroncsokkal. OZ Racing görgők is kérhetők vadonatúj, különleges Pirelli Trofeo sportgumikkal.

A csökkentett ellenállású kipufogórendszer mellett a nagyobb méretű karbon airbox és a nagyobb áteresztésű szilikon szívócsövek is hozzájárulnak a Ferrari nagyobb teljesítményéhez. No és persze a profin kalibrált vezérlés, melyek révén a 458 Italia 570 helyett 627 lóerőt továbbít a hátsó kerekeknek. A nyomaték 5 százalékkal, 540-ről 567 Nm-re emelkedett. A módszeres súlycsökkentésnek és a teljesítmény-növelésnek köszönhetően az olasz sportkocsi immár körülbelül 3 másodperc alatt gyorsul fel százra, a széria 3,4 másodperccel szemben. Végsebessége meghaladja a 330 km/órát. Az Oakley Design partnerével, az Intrax-szal közösen jelenleg egy egyedi felfüggesztésen dolgozik, hogy a track day fanatikus tulajdonosok is elégedettek legyenek.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/