A legütősebb Alfa 4C
A német Pogea Racing megalkotta az eddigi leggyorsabb és legütősebb Alfa 4C-t, amely az olyan gépeket is lenyomja, mint a Porsche 911, a BMW M4 vagy a Mercedes-AMG GT. A Centurionnak keresztelt kétüléses kiemelkedik a minimalista sportautók közül, végsebessége 300 km/óra fölött van.
A friedrichshafeni székhelyű Pogea Racing autónemesítő vállalkozás kreatív gondolkodásáról és nagy szaktudásáról vált ismertté, számos nemzetközileg is elismert munkát tettek már le az asztalra. Előszeretettel nyúlnak olasz típusokhoz, így a Fiat és Alfa modelljeihez. A 2013-ban piacra dobott Alfa 4C-vel kiemelten kezdtek el foglalkozni; s most, egy kétéves fejlesztési és tesztelési periódus után bemutatták saját csomagjukat az autóhoz. Így garantálják, hogy az egyes kiegészítők problémamentesen üzemelnek mind az utcán, mind a versenypályán. Ezek pedig nem üres szavak, hiszen egy gyárilag eleve kihegyezett, könnyű szerkezetes sportautóról van szó.
Az Alfa 4C száraz tömege szénszálas felépítésének köszönhetően mindössze 895 kilogramm, súlya vezetővel is a bűvös 1 tonna alatt marad. 1,8 literes négyhengeres turbómotorja pedig 240 lóerőt és 350 Nm nyomatékot ad le, tehát ígéretes dolgokra lehet számítani. A hátsókerék-hajtású kis kupé nem is okoz csalódást, 4,5 másodperc alatt katapultál százra és eléri a 258 km/órás végsebességet. Félelmetes élményt nyújt, amit az ember egyhamar nem felejt el.
A Pogea Racing azonban kétlépcsős teljesítménynövelést fejlesztett ki hozzá, amelyek kiaknázzák a feltöltött erőforrásban rejlő lehetőségeket. Az első szintű csomag 293 lóerőre tornássza fel a teljesítményt és 415 Nm-re emeli a nyomatékot, míg a második szintű csomag 313 lóerőt és 435 Nm nyomatékot sajtol ki a motorból. Utóbbi esetben a kis olasz igazi vadorzóvá válik, 3,9 szekundum alatt katapultál százra, 14,4 másodperc alatt kétszázra, s egészen 301 km/óráig tudja fokozni a sebességét. Lenyűgöző értékek.
A 4C a drasztikus teljesítménynövelés miatt természetesen egyéb módosításokon is átesett. Egyedi első karbon szoknyát kapott, amely csökkenti a tengelyre ható felhajtóerőt, akárcsak egyedi hátsó karbon diffúzora és légterelő szárnya (+35 kg 160 km/órás sebességnél). A csappantyús sportkipufogó-rendszer 10 centiméter átmérőjű végeit középen vezették ki. A fokozott vezetési élmény érdekében a felfüggesztés is átalakult, új állítható magasságú és keménységű futóművével a 4C most még nagyobb kanyarsebességekre képes. A Centurion közúton és versenypályán is jól érzi magát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)