A legdurvább Alfa Romeo
A német autónemesítő, a Pogea Racing olyan járművet alkotott, amely még a legvadabb elképzeléseit is felülmúlta. Többéves fejlesztőmunka után kihozta a maximumot az Alfa Romeo könnyűsúlyú sportkocsijából, a 4C-ből. A Nemesisre keresztelt észbontó gépcsoda 477 lóerős és 308 km/órás sebességre képes.
Az Alfa Romeo motorjából előcsalogatott 477 lóerő egészen hihetetlen érték, csaknem kétszerese a gyári ménesnek. De nemcsak az erőforrást építették újjá, hanem a karosszériát is; a “lopakodó” szürkére fényezett, széles és lapos kétüléses kifejezetten gonoszul fest. A gyöngyházeffektes matt fényezéssel szenzációsan mutat a 4C, amelynek minden porcikája autokláv kemencében sütött szénszálas műanyagból készült és funkciót lát el.
A gyári állapothoz képest változást jelent az áttervezett, toldatokkal ellátott első szoknya, a légnyílásokkal ellátott oldalküszöbök, az új, rácsos motortakaró elem, a hátsó diffúzor, valamint a nagyméretű, állítható lapátszögű hátsó légterelő szárny. Az utólag felszerelt aerodinamikai elemekre nagy szükség van, ugyanis jelentősen fokozzák a tengelyekre ható leszorítóerőt.
A Pogea Racing többéves mérnöki munkája meghozta az eredményét, a Nemesis hajszál híján kétszer olyan erős, mint a gyári megfelelője. Mindenekelőtt az 1750 köbcentis motort 1995 köbcentire felfúrták, megnövelték a kompressziót, majd kovácsolt főtengelyt, hengerfejet, dugattyúkat és hajtókarokat építettek be. Ezek után nagyobb szelepekkel és módosított vezérműtengelyekkel látták el a blokkot, s végül egy második generációs Garrett GTX turbófeltöltőt akasztottak rá. A részegységek működését új vezérlőelektronika koordinálja.
A 2 literes turbómotor most döbbenetes 477 lóerőt hoz ki magából 5700-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 535 Nm 3300-as fordulaton (gyári értékek: 240 LE és 350 Nm). A nulla-százas sprint 3,6 másodpercet vesz igénybe (széria: 4,5 mp), míg a végsebesség 308 km/óra, ami jelentősen magasabb a gyári 258 km/óránál.
Arról, hogy a Nemesis minden körülmények között az útra tudja vinni a teljesítményét, egy professzionális, állítható magasságú és keménységű KW futómű és szuperkönnyű, kovácsolt Pogea Blade felnikre feszített Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok gondoskodnak. Az elöl 8,5 x 18, hátul 9,5 x 19 méretű felnikre húzott köpenyek mérete elöl 225/40, hátul 265/35.
A mesterek a kabint is kezelésbe vették. Egy fényűző, bőrbe és Alcantarába öltöztetett, nagyon magas nívójú “irányítóközpontot” alakítottak ki.
A különleges Pogea Racing Nemesisből mindössze öt darabot terveznek építeni, és egyet már el is adtak Ausztráliába.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)