Porsche 911 Turbo 840 lóerővel
Európában ennél nemigen épült még erősebb Porsche 911-es. A turbómotorok avatott doktora, a Wimmer egy 911 Turbo S kabrió kivitelt húzott fel egészen elképesztő 840 lóerősre, amivel 2,6 másodpercre szorította le a kocsi nulla-százas sprintidejét.
A Porsche 911 Turbo S 3,8 literes biturbó boxermotorja gyárilag 560 lóerőt termel, amivel az autóipar egyik legjobb gyorsulását produkálja a stuttgarti sportkocsi. Nos, a Porsche modelljeit előszeretettel doppingoló német tuner ezt az értéket szorította még lejjebb, ami nagy szó, hiszen 3 másodperc alatt már minden egytized másodpercért komolyan meg kell küzdeni.
A Wimmer egyebek mellett két nagyméretű turbófeltöltőt, új dugattyúkat és hajtókarokat, továbbá új üzemanyagpumpát szerelt be, emellett átalakította a szívótraktust és a fojtószelepet, s új kipufogórendszert installált. A végeredmény 840 lóerő és 860 Nm nyomaték, ami rakétát faragott a nyitott Porschéból. Álló helyzetből a Turbo S kabrió 2,6 szekundum alatt lő ki százra és 8,4 másodperc alatt éri el a 200 km/órás sebességet, de háromszázig is elég neki 17,9 másodperc. Ha pedig van egy elég hosszú egyenes szakasz, a mutató egészen 364 km/óráig kilendülhet. Ezzel a legtöbb mai szupersportkocsit túlszárnyalja.
A Wimmer a plusz 280 lóerőért 52 500 eurót kér, ami nagyjából a kocsi új árának a negyede. Persze ebben nincsen benne a KW clubsport futómű (5850 euró), amire megéri áldozni, s a megerősített PDK váltómű (6500 euró) sem. A fenevad vételára végül a 310 ezer eurót is elérheti, ami így sem vészesen sok, tekintve, hogy a gépnek kevés természetes ellensége akad.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)