Rettenet Ferrari a Novitectől
A Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Fiorano V12-es motorjára két darab kompresszort ültettek, így a gép 808 lóerőt és 823 Nm-t présel ki magából.
A Novitec Ferrarikra szakosodott divíziója, a Novitec Rosso egy megdöbbentően erős paripával jelentkezett, mely még az Enzót is lepipálja. A Novitec Rosso Ferrari 599 GTB Fiorano V12-es erőművére két darab kompresszort ültettek, így a maranellói gép 808 lóerőt és 823 Nm-t présel ki magából. A sportkocsi így 3,5 másodperc alatt gyorsul fel százra és 340 km/órával hasíthatja a levegőt. A motorátépítésért a Novitec Rosso 46 900 eurót számít fel.
Le a kalappal a Novitec Rosso előtt az igényes, professzionális átalakításért. Az 599 GTB Fiorano az utólag felszerelt kiegészítők után is olyan, mintha így hajtott volna le a szerelőszalagról. A karosszéria légellenállását egy szélcsatornában tökéletesített optikai készlet csökkenti, amely egy első spoilerajakból, egy légterelővel kiegészíthető hátsó diffúzorból, továbbá két küszöbből áll. Utóbbiakba légnyílásokat vágtak, melyeken át friss levegőhöz jutnak a hátsó fékek. Az egyes elemek nyers szénszálból is megrendelhetők. A megjelenés még tovább vadítható fekete irányjelző és hátsó lámpabúrákkal, melyek kívánságra diódás fényeket rejthetnek.
A gyári felnikre hasonlító, háromrészes, öt duplaküllős Novitec Rosso görgők a gyárinál eggyel nagyobb méretben kerültek felszerelésre, előre 9 x 20-as, hátra 12,5 x 21-es darabokat csavaroztak. A rájuk húzott gumik mérete a legnagyobb a piacon: a 275/30-as elsők még hagyján, de a 355/25 ZR 21-es hátsók igazán extrém szélesek. Ekkora felnik mögé bármilyen fékrendszer befér, s a 800 lovas Ferrarinak erre szüksége is van. A Brembóval közösen fejlesztett rendszer a legnagyobb utcán használható komponenseket vonultatja fel: 405 mm átmérőjű hűtött acéltárcsák 6-dugattyús nyergekkel. A felfüggesztést is a hatalmas teljesítményhez hangolták, a sportfutómű magassága és keménysége is kalibrálható. Hasznos dolog a gombnyomásra emelhető front, rámpákon vagy fekvőrendőrökön való áthajtásnál a tulajdonos 4 centiméterrel emelheti meg kedvence elejét, így nem zúzza le a lökhárítót. 80 km/órás sebességnél a felfüggesztés automatikusan visszaáll az eredeti magasságra.
Ahogy korábban a Ferrari F430 esetében, a Novitec Rosso ezúttal is két darab kompresszort csavart fel a motorra. A 6 literes V12-es aggregátra két szíjhajtású kompresszor került fel, melyek maximálisan 0,39 bar nyomáson dolgoznak. Kenésükről saját olajkörük gondoskodik. Az elősűrített levegőt egy nagyméretű köztes hűtő hűti le; az intercoolert magát pedig víz hűti. A szívóoldali módosítások tartalmazzák még az egyénileg tervezett szívócsonkot, a nagyteljesítményű befecskendezőket és a sportlégszűrőt. A kipufogóoldal is megkapta a magáét: egyedi kipufogócsonk és csövezés, négy 90 mm-es csőben végződő rozsdamentes kipufogórendszer. A hangzás ráadásul a manettino kapcsolóval az utastérből állítható, “sportos de még diszkréttől” a “mindenképpen versenysportosig”. A komponensek közötti összhangot az új vezérlőelektronika teremti meg.
A szériamotorhoz képest a Novitec Rosso Bi-Kompressor V12 188 lóerővel és 215 newtonméterrel többet tud, maximális teljesítményét 7800-as, maximális nyomatékát pedig 6300-as fordulaton jeleníti meg. A szupergyors F1 váltómű segítségével a tuningolt F599 a szuper-sportkocsik felső ligájában foglalhat helyet: 0-100 km/óra 3,5 mp, 0-200 km/óra 9,7 mp, 0-300 km/óra 25,5 mp. A csúcssebesség több mint 340 km/óra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)