Ruf RCT
Az önálló autógyártóként működő Ruf Automobile GmbH a világ legrégibb és leghíresebb Porsche nemesítője. Első átalakított Porschéját 1975-ben küldte az utcára, 37 évvel ezelőtt pedig megépítette az első turbós modellt. Ennek örökségét viszi tovább a legfrissebb, 991 szériából kialakított RCT is.
Ha a Ruf neve kerül szóba, azonnal az 1987-es CTR Yellowbird ugrik be, amely gyorsabb volt a Ferrari Testarossánál és a Lamborghini Countach-nál is, végsebességben pedig verte a 80-as évek etalonjainak kikiáltott Ferrari F40-est és Porsche 959-est is. A régi autóskártyákban ez volt az ász, mindent vitt. A Yellowbird 3,4 literes biturbó hathengeres boxermotorja 469 lóerős volt, amellyel 3,7 másodperc alatt lőtt ki 96 km/órára, 11,6 szekundum alatt elérte a 200 km/órát, csúcssebessége pedig 340 km/óra volt. Évekig tartotta a Nürburgring-Nordschleife körrekordját is.
A legfrissebb RCT (Ruf Carrera Turbo) modell az 1994-es, szintén legendás, léghűtéses RCT Evo modell leszármazottja. Itt is egy szívó boxermotor jelentette a kiindulási alapot, amelyre a Ruf biturbó rendszerét ültették rá. A két feltöltős 3,8 literes egység 525 lóerőt ad le 6000-es fordulatszámon, míg a maximális nyomaték 680 Nm már 2300-as fordulatszámtól. Az erőforráshoz hétgangos manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos váltóművet csatlakoztatnak. A végsebesség 315 km/óra. Az RCT rendelhető hátsó- vagy összkerékhajtással is, az opciós lista pedig hosszú. A vevők kérhetnek többek között bukócsövezést, egyedi felfüggesztést, valamint számos egyedi külső fényezést is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)