RUF SCR – ha csak a vezetés élménye számít
A RUF idei felhozatalát látva ismét leesett az állunk. Ők azok, akik a vezetés tiszta élvezetét keresőknek építenek autókat, saját járműarchitektúrára, a klasszikus tuningfogásokat is bevetve. Legérdekesebb modelljük az SCR, egy 40 évvel ezelőtti gép modern interpretációja, 4 literes szívó boxermotorral.
Az eredeti RUF SCR (’Sports Carrera RUF’) éppen 40 évvel ezelőtt látott napvilágot. Elsőként a tekintélyes Auto, Motor und Sport tesztelte; a lap munkatársait az SCR lenyűgözte a tudásával. Az SCR 3,2 literes hathengeres boxermotorja 180 helyett 217 lóerőt teljesített. A tuningolt 911-es nagyméretű, kör alakú fékhűtő nyílásokkal és integrált olajhűtővel kiegészített első lökhárítót viselt, hátulján pedig hatalmas spoiler biztosította a megfelelő leszorítóerőt. 3,2 literes boxermotorja 180 helyett 217 lóerőt adott le, az egész autó pedig mindössze 1110 kilogrammot nyomott. Az SCR 40 évvel ezelőtt alaposan felforgatta a sportautók világát, bármelyik egzotikus sportkocsival felvette a versenyt.
A RUF pedig most, 40 évvel később bemutatta az új SCR modellt, amely hasonló elvek szerint épült. Szívóüzemű boxermotor dolgozik benne és minden felesleges súlytól megszabadították. Egyedi konstrukció, a RUF saját fejlesztésű szénszálas monocoque szerkezetét és beépített bukóketreces szénszálas karosszériáját kapta meg, a vázhoz csavarozott felfüggesztései pedig motorsportos ihletésű, nyomórudas kivitelűek. A farban dohogó motor pedig igazi mestermű. 4 liter lökettérfogatú szívóüzemű, vízhűtéses boxer, amely 8270-es fordulatszámon 510 lóerőt termel. Vezetővel alig több, mint 1,3 tonnát kell vinnie, így 320 km/órás sebességre képes. A váltómű természetesen manuális és hatfokozatú.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)