Scirocco tuning mesterfokon
A tunerek óriási felniket pakoltak a Sciroccóra, emellett kezelésbe vették a futóművet, a fékrendszert és természetesen az erőforrást is.
Az Essen Motor Show tuningkiállításra készültek el az MTM és az ABT kreációi, melyek a Volkswagen kétajtós sportkupéjában rejlő lehetőségeket mutatják be. A Motoren Technik Mayer szokásához híven ezúttal is óriási felniket pakolt a Sciroccóra, emellett kezelésbe vette a futóművet, a fékrendszert és természetesen az erőforrást. A másik neves VW csoportos tuner, az ABT Sportsline riválisánál jóval feltűnőbb külsővel ruházta fel a Sciroccót, s természetesen a hajtásláncra is volt gondja. A legerősebb széria Scirocco 200 lóerőt tud, mely akár 272 lóerőig is feltornászható.
MTM Scirocco
Az MTM általában a motor felpiszkálásában éli ki magát; az átalakításhoz is egy feltöltött 2 literes TSI motoros kivitelt választott. Az ügyfelek háromféle teljesítményszint közül választhatnak (245, 250 vagy 272 LE). A Scirocco 19 vagy 20 colos MTM Bimoto felnikre támaszkodik, melyek háromfajta felületkezelést kaphatnak. A 19 colos garnitúra alapára 1876 euró; egy fényes ezüst szett 235/35-ös abroncsokkal 3166 euróért érhető el. Opcióként 2 centiméteres nyomtávszélesítők is kérhetők.
A jobb útfogásban nagy szerepet játszik a Clubsport futómű (1489 eurótól), mely ültető rugókat és keményebb gátlókat tartalmaz. A futómű ék alakú ültetést eredményez (elöl 20-40 mm, hátul 10-35 mm), ami nagyon jól áll a sportkupénak. Olcsóbb alternatívaként egyedileg beállított ültetőrugók is beszerezhetők. Egyebek mellett az MTM sportfékrendszert is ajánl a wolfsburgi kétajtóshoz; a legerősebb Brembo rendszer 380 mm-es perforált tárcsákat, 8-dugattyús nyergeket és fém csöveket tartalmaz. Ennek ára borsos 3462 euró.
Az MTM egyébként csomagban is kínálja a chipelést, az ültetést, a sportkipufogó-rendszert (katalizátortól hátrafelé), valamint az ehhez illő hátsó szoknyát, melynek ára beszereléssel 3818 euró.
ABT Scirocco
Az ABT fenyegető kinézetűre formálta a dinamikus kiállású Sciroccót. Szerintem nagyon eltalálták a spoilerezést, durván néz ki az autó; az oldalba teljesen belesimuló küszöbökben kialakított kopoltyúszerű légbeömlő nyílások is sokat dobnak az összképen. A hátsó látvány is impozáns a tető és csomagtér-fedél légterelővel, továbbá a diffúzoros hátsó idommal és az átlósan elhelyezett kipufogóvégekkel.
A kerékjáratokban BR vagy AR típusú könnyűfémek kaphatnak helyet, melyek mindenképpen jól kiegészítik a látványt. 18-20 hüvelykes garnitúra áll rendelkezésre, nyomtávszélesítő pogácsákkal, hogy még drámaibb legyen az optika. A még agilisabb viselkedésről a 3 centiméteres ültetés gondoskodik. Mindez jövő januártól csomagban is megvásárolható a Sciroccóhoz, 5990 euróért.
A motortuning azonban feláras. Az 1,4 TSI motoros változatok teljesítményét 160-ról 200 lóerőre emelik, a kétliteres turbódízel pedig a beavatkozás után 140 helyett 170 lóerőt ad le. Később a 2,0 literes TSI motorral is tudnak foglalkozni, ebből plusz 40 lóerőt hoznak ki (240 LE).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)