/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Szuperdízel a G-Powertől

2016. október 14. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A világrekorder BMW-ket faragó G-Power begurította műhelyébe az aktuális BMW M550d modellt, amelyben a bajor gyártó legerősebb gázolajos egysége dolgozik. Az M5-nél is tetemesebb nyomatékkal bíró erőforrás kínálta magát egy kis edzésre.

A BMW M550d nem véletlenül viseli az M betűt, 740 Nm-es forgatónyomatéka még az M5-ét is felülmúlja 60 Nm-rel. Gyorsulásban sem marad el sokkal a szuperlimuzintól, míg a normál M5 4,3, addig az összkerékhajtású M550d 4,7 másodperc alatt szökken százra. A 3 literes, háromturbós, soros hathengeres dízelmotor egy német mérnöki csoda, 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot mozgósít. A G-Power azonban nem hagyhatta ennyiben, kisajtolt belőle még 54 lóerőt és 110 Nm nyomatékot.

Ezt a plusz teljesítményt kétféleképpen lehet kihozni az erőforrásból. Egyrészt rendelkezésre áll a könnyen beszerelhető D-Tronik 5 V1 modul, másrészt választható a D-Tronik 2 V1 megoldás, amely esetben belenyúlnak a motorvezérlésbe. Mindkét megoldásnak megvannak a maga előnyei. Az előbbi plug-and-play eszköz részterhelésnél inaktív, a gázpedál teljes lenyomására azonban akcióba lép és megemeli a töltőnyomást. A D-Tronik 2 V1 megoldásnál átírják a vezérlőelektronikát, amely esetben a tulajdonos igényeinek megfelelően tudják beállítani a gázreakciót és a teljesítményleadás karakterisztikáját. A 3 literes háromturbós dízelmotor 435 lóerős lesz és 850 Nm nyomatékot szolgáltat.

A G-Power általában nem nyúl a páciensei karosszériájához, csupán a kerekeket szokta kicserélni és olykor megerősíti a fékrendszert is. Az M550d esetében is így járt el, 21 hüvelykes kovácsolt Hurricane RR szettet csavarozott fel, amely csökkenti a rugózatlan tömeget, s így fokozza az agilitást. Az ultrakönnyű görgőket fekete vagy fegyverszürke színben, továbbá magas fényű kivitelben, 20 vagy 21 colos méretben lehet megrendelni.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/