Toyota Yaris, ahogy még nem láttuk
A Five Axis vágott tetős versenygépet kreált a Toyota Yarisból, mely a Toyota 60-as évekbeli Group 7 Can-Am szériában való szereplésére emlékezik.
A SEMA Show-n számos meglepetés érheti az embert, még az is előfordulhat, hogy lelkesedni fog egy Toyota Yarisért. A neves autónemesítő műhely, a Five Axis például megdöbbentő, vágott tetős versenygépet kreált a kiskategóriás japán autóból, mely a Toyota 60-as évekbeli Group 7 Can-Am szériában való szereplésének állít emléket. A Yaris Clubnak nincs teteje és személyszállításra is tökéletesen alkalmatlan, lévén, hogy egy darab kagylóülés van benne.
A Five Axisnél a szélvédőből csak egy kis szeletet hagytak meg, az egyszemélyes utastérben pedig csak a legszükségesebb műszereket és a bukókeretet találjuk meg. A versenyülés, a 6-pontos biztonsági öv, a váltógomb, a pedálok és a kormány a Sparco termékei. A lökhárítók és a lámpák a japán Yaris, a Vitz RS tartozékai. Jópofa megoldású a visszapillantó tükör.
A motortérben a gyári 1,5 literes változó szelepvezérléses egységet találjuk, de az átalakított szívó- és kipufogóoldal (DC/Greddy), illetve a TRD/TTE kompresszor jóvoltából a kis soros négyhengeres 166 lóerőt teljesít. A futóműnél a Tein és a TRD (Toyota Racing Development) termékeire hagyatkoztak. A kerékjáratokat 17 colos Five Axis felnik töltik ki, 225/45-ös gumikkal. A mozgási energiát Greddy 282 mm-es féktárcsák és 6-dugattyús féknyergek emésztik fel.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)