Új sávtakarítók az ABT-től
Az ABT Sportsline rendszeresen jelentkezik kompletten átalakított exkluzív modellekkel, amelyek rövid idő alatt mind egy szálig gazdára is találnak a márka rajongói körében. Idén ilyen volt a cég 125. születésnapjára megalkotott Audi RS 6 Johann Abt Signature Edition és az Audi RSQ8-R. S már nem kell sokat várni az utódjaikra sem, januárban érkeznek az új, akár 740 lóerős RS 6 és RS Q8 modellek.
Az RS 6 kombi és a SUV közös pontja a 4 literes ikerturbós V8-as motor, amely mindkét modellben 600 lóerőt mozgósít. Elismerésre méltó érték, azonban messze nem a kiaknázható teljesítmény végét jelenti. A német nemesítő cég szakemberei saját motorvezérlő elektronikájukkal könnyedén 700 lóerőt és 880 Nm nyomatékot sajtoltak ki a turbómotorból. S akinek ez sem elég, kérhet még nagyobb ménest is, 740 lóerőt és 920 Nm nyomatékot.
A két Audi sportmodell tehát jelentős izmot szedett fel magára, ami megkövetelte az átfogó aerodinamikai és futómű tuningot is. A mesterek a jól ismert motorsportos anyaggal, a szénszállal dolgoztak, és különlegesebbé tették mindkét jármű megjelenését. A csomagba beletartozik egy első toldat, piros típusfelirattal, továbbá első és hátsó küszöb légterelők, valamint egy kétrészes hátsó szárny is. A rozsdamentes acél sport kipufogórendszer végcsövei 102 mm-es átmérőjükkel lenyűgözően mutatnak.
Ami a felfüggesztést illeti, az RSQ8-S ültetőmodult kapott a széria légrugós rendszerhez. Ez komfort állásban 25, dinamikus beállításnál 15 mm-rel ereszti lejjebb a karosszériát a sztenderd magassághoz képest. Az acélrugós RS6-S-nél viszont állítható magasságú rugóstagokat alkalmaztak, amelyek elöl maximum 25, hátul maximum 30 mm-rel engedik lejjebb a karosszériát. Kiegészítésként plusz stabilizáló rudakat is beszereltek, amelyek csökkentik a karosszéria nem kívánatos mozgásait. A széria felnik gyönyörű, fényes fekete ABT High Performance HR kerekeknek adták át a helyüket, az RS 6-on 22, a RS Q8-on 23 colos méretezéssel.
Az utasteret sem hanyagolták el, karbon dekorelemekkel mindkettőt exkluzívabbá varázsolták. A kezelés pedig kiterjedhet akár a műszerfalra, az ülésekre és a váltófülekre is.
A megjelenést és a teljesítményt is érintő teljes átalakító csomag az ABT-nél 42 900 euróba kerül.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)