Utcai versenyautót épített az AC Schnitzer
Az „M” betűben mindig megbízhatunk, valódi sportautót jelez, amely kiemelkedik versenytársai közül. A motorsport szerető BMW tulajdonosoknak pedig az „AC” betűk mondanak sokat, az aacheni központú nemesítő vállalkozásra utal, amely már csaknem 30 éve erősíti az M GmbH modelljeit. Az idei Genfi Autószalonra elkészítették szupersportautójukat, amely 330 km/órás sebességre képes.
A BMW tuning specialista AC Schnitzer új kreációjával ismét letette a névjegyét. BMW M2 Coupé alapú autója kedvezőbb súly/lóerő aránnyal bír, mint a Ferrari 458 Italia vagy a Porsche 911 GT3 RS. Minden lóereje 2,54 kilogrammot mozgat, ennél jobbat például az 1001 lóerős Bugatti Veyron 16.4 tud felmutatni (1,89 LE/kg). Az AC Schnitzer ACL2 3,9 másodperc alatt katapultál 100 km/órára, a végsebessége pedig 330 km/óra.
A szakemberek utcai versenyautót alkottak az M2 Coupéból, a munkát pedig szívműtéttel indították. A széria 3 literes soros hathengeres biturbó erőforrást a BMW M4 Coupé hasonló lökettérfogatú aggregátjára cserélték, ami gyárilag 431 lóerőt képes felmutatni. Beépítés után azonban komoly módosításon ment keresztül. Többek között karbon szívótraktussal, új, leömlőtől kiépített és sportkatalizátorokkal kiegészített kipufogórendszerrel, valamint új vezérléssel látták el. A sebességhatárolót kiiktatták, a hátsó tengelyre 25-95%-os zárású Drexler differenciálművet szereltek.
A jármű lendületét karbon-kerámia fékrendszer fékezi, elöl 400 x 38, hátul 380 x 28 mm-es fúrt tárcsákkal, 6-, valamint 4-dugattyús féknyergekkel. Felfüggesztés terén is jelentős előrelépések történtek. A tengelyeket M4 technikájúakra cserélték és fokozatmentesen állítható AC Schnitzer Clubsport futóművet szereltek be. Az M4 Coupé egy toronymerevítővel is hozzájárult a projekthez.
Az ACL2 mindezek után megjelenésével sem szerénykedhet, és komoly aerodinamikai csomagra is szüksége van, hogy nagy sebességnél az úton maradjon. Az AC Schnitzer fel is dobott a kocsira egy brutális widebody szettet, ami rengeteget dob az optikán és a tengelyekre ható felhajtóerőt is csökkenti. Előre egy karbon terelőlapokkal és alsó toldattal felvértezett egyedi lökhárítót csavaroztak fel, a motorháztetőt könnyebb szénszálas darabra cserélték, a fart szintén szénszálas diffúzorral és nagyméretű, Gurney-lapos légterelő szárnnyal ékesítették. A sárvédőket is kiszélesítették, amelyek oldalanként 7 centiméterrel teszik terebélyesebbé a kocsit. Végül a teljes karosszériát versenyzöld színre fújták, ami remekül áll a BMW-nek.
A zöld szín az utastérben is visszaköszön, ilyen betétek díszítik a műszerfalat, a középkonzolt és a kormányt, de a kagylóülések középső részét és a könyöklőt is zöld bőrrel kárpitozták. A székek exkluzív nappabőr huzatot kaptak, a súlycsökkentés érdekében azonban vázuk szénszálas. Máshol fekete hasított bőrt alkalmaztak, zöld díszvarrással. A légzsákos volán az AC Schnitzer terméke, remek fogást nyújt és középjelzés is van rajta. A középső, baloldali szellőzőrostély helyére egy plusz kijelzőt illesztettek, amely az olaj- és töltőlevegő hőmérsékletéről, a turbónyomásról és egyéb adatokról tájékoztatja a sofőrt. Természetesen az olyan ismerős kiegészítők sem maradtak ki az autóból, mint az alumínium pedálszett, a „Black Line” váltógomb és kézifékkar, valamint a velúr szőnyegek.
Az AC Schnitzer ACL2 egyedi koncepcióautó, ebben a formában nem vásárolható meg, de számos beépített alkatrésze elérhető a BMW 2-es sorozathoz. Az ACL2 becsült értéke 149 ezer euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)