Volkswagen Polo 362 lóerővel
A 29 éve Volkswagenek és Audik nemesítésével foglalkozó, német B&B Automobiltechnik elkészítette az egyik legextrémebb utcai Polót. A FIA WRC bajnokságban versenyző raliautó egy utcai változatát tuningolta fel, amely már gyári állapotában is 220 lóerős.
A B&B Automobiltechnik harmadik szintű teljesítménynövelő csomagja után a Polo WRC Street motorja 220 helyett 362-t, 350 Nm helyett pedig 510 newtonméter nyomatékot állít csatasorba. A nulla-százas gyorsulás 6,4-ről 5,2 másodpercre csökkent, 200 km/órára pedig 24,2 helyett 17,1 szekundum alatt jut fel az autó. A csúcssebesség is nagyot nőtt, 243 helyett immár 270 km/óra.
A B&B egészen korrekt áron méri a motortuningot a Polóhoz, így akinek nincs szüksége 362 lóerőre, választhat két kisebb, jutányos árú csomagot is. A vezérlés módosításával már 280 lóerő és 420 Nm nyomaték hozható ki a 2 literes TSI motorból, 1198 euróért cserébe. Az 1498 eurós „1S” pakkban a szívórendszer átalakítása is benne van, ami által már 310 lóerős és 450 Nm nyomatékú lesz az erőforrás. A kettes csomagnál 0,25 barral emelik a töltőnyomást, egyedi szívórendszert telepítenek a motorra és átírják a motorvezérlést, így a kétliteres turbómotor már 326 lóerő és 475 Nm nyomaték leadására lesz képes. A megrendelő ezt is megússza 2995 euróból.
Végül rendelkezésre áll a blokkból 362 lovat és 510 Nm nyomatékot kicsiholó hármas csomag, amely a korábbiak mellett tovább módosított szívórendszert, nagyteljesítményű befecskendezőket, sportkipufogó-rendszert, egyedi köztes hűtőt és olajhűtő rendszert tartalmaz. A csomag ára 7950 euró. A képeken szereplő autó is az utóbbit kapta, ám a B&B szakemberei vegyes üzemanyag-felhasználásúvá alakították át. A méregerős Polo így LPG gázzal, jelentősen alacsonyabb károsanyag-kibocsátással is közlekedhet.
A 362 lóerő teljesen megváltoztatja az autó viselkedését, így javallott a futómű és a fékrendszer erősítése. A B&B-től vásárolható ültetőrugó készlet (248 eurótól), vagy sokkal komolyabb, magasságban és keménységben is állítható, kifejezetten ehhez az autóhoz tervezett sportfutómű (1798 eurótól). Fokozza a stabilitást az első és hátsó stabilizátor, ami 498 eurótól kapható. Sport fékrendszerből van 4- és 6-dugattyús nyergekkel szerelt változat is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)