/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

2026-ig hat új elektromos modellt mutat be a Škoda

2023. május 02. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda. Négy teljes egészében új fejlesztésű elektromos modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát.

Tovább gyorsítja elektromos kampányát a Škoda, 2026-ra már összesen hat modellre bővítve BEV-palettáját. A cseh márka így különösen változatos elektromos termékportfólióval szolgál négy év múlv a, minden ügyfele számára a legmegfelelőbb járművet kínálva. A 2025-ben az új Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében felfrissítendő Škoda Enyaq és Enyaq Coupé mellett a Škoda négy új, tisztán elektromos jármű bevezetését is tervezi: ezek a „Small”, vagyis egy belépőszintű elektromos SUV-modell, a „Compact”, amelynek hivatalos neve Elroq, a „Combi” kombi modell, valamint a „Space”, azaz a Vision 7S tanulmány sorozatgyártású változata. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitásba.

2024-ben elsőként a „Compact” BEV-modell érkezik, amely hivatalosan Elroq néven jelenik meg. A mintegy 4,50 méter hosszú, a kompakt külső méretek és a tágas, különösen praktikus beltér kombinációjával büszkélkedő Elroq a Škoda Karoq tisztán elektromos utódja, és az SUV-szegmensben bővíti a cseh márka modellportfólióját.

A jövőbeni belépő modell a „Small” belső munkajelzést kapta, s 25 ezer euró körüli árfekvésű szubkompakt autóként teheti széles körben megfizethetővé az elektromos mobilitást. A Volkswagen Csoport spanyolországi gyárában készül majd, és 2025-ben mutatkozik be. Nagyjából 4,10 méteres hosszúságával a Scala sorozatéhoz hasonló méretű csomagteret kínál.

2025-ben az Enyaq és az Enyaq Coupé az elsőként a Vision 7S koncepciómodellen bemutatott, új Modern Solid formai nyelvezetet átvéve részesül átfogó modellfrissítésben. Az Enyaq iV változatai készülnek elsőként a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira, s ezzel már 2020 óta (az Enyaq Coupé 2022 óta) a márka új elektromos mobilitási korszakának jelképei.

A „Combi” kulcsszerepet tölt be majd a négy újdonság között. A mintegy 4,70 méter hosszú jármű a márka első tisztán elektromos kombijaként érkezik, amely a Škoda e különösen népszerű és sikeres karosszériaváltozatának erényeit hozza el immár az elektromos mobilitás korszakába. A „Combi” belső jelzésű BEV-kombi 2026-ban mutatkozik be.

A Škoda jövőbeni BEV-modelljei közül a „Space” lesz a legnagyobb. A Vision 7S koncepciómodell sorozatgyártású változatának hosszúsága 4,90 méter körül várható, és felülről teszi teljessé a modellportfoliót.

A belsőégésű motorok továbbra is a Škoda kínálatának fontos alappillérei az elektromos mobilitás felé zajló átalakulás során. Az e-mobilitásra való átállás különböző tempóban zajlik az egyes piacokon. A teljes EA211 motorcsalád fejlesztéséért is felelős Škoda folyamatosan optimalizálja e motorokat és tovább növeli gazdaságosságukat, a jelenlegi termékportfólió pedig széleskörű modellfrissítésben részesül majd.

A Škoda még az idei év vége előtt bemutatja két nagysikerű és jelentős modellsorozata új generációját. A Škoda zászlóshajójának szerepét betöltő Superb negyedik, illetve a márka csúcs SUV-modellje, a Kodiaq második nemzedéke egyaránt idén ősszel tartja világpremierjét. Az autógyártó legfejlettebb benzin- és dízelüzemű motorjaival szerelt változatok mellett mindkét sorozatban hálózatról tölthető hibrid kivitelek is szerepelnek majd. A Superb és a Kodiaq új generációi mellett a Škoda hamarosan modellportfóliója három másik tagját (Octavia, Kamiq, Scala) is felfrissíti.

A Škoda 2022 május óta gyárt Mladá Boleslavban akkumulátor-rendszereket a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő járművek számára. Az autógyártó eddig összesen már több mint 500 ezer akkumulátor-rendszert állított elő főüzemében a BEV- és PHEV-modellekhez. A Škoda még az idei év vége előtt egy újabb MEB-összeszerelősort is indít, amellyel napi ezerről akár ezerötszázra is növelheti a MEB-akkumulátor-rendszerek összesített gyártókapacitását. Az akkumulátorok az Enyaq iV modellekbe, illetve a Volkswagen, az Audi és a SEAT tisztán elektromos járműveibe kerülnek, de PHEV-modellek számára is napi nyolcszáz akkumulátor készül a Mladá Boleslav-i főüzemben.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/