/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Toyota és a Lexus 2035-re karbonsemleges lesz Európában

2022. január 13. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos ZEV értékesítések elérése 2030-ra a kontinensen. 2030-ra ezen felül a vállalat prémium márkája, a Lexus európai, amerikai és kínai eladásai 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből állnak majd.

Az európai karbonsemlegességhez vezető út további fontos mérföldöve lesz emellett a vállalat globális kínálatában 2030-ig érkező 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus, köztük az idén a Toyota bZ4X akkumulátoros elektromos SUV-val debütáló 7 modelles bZ (beyond Zero) sorozat bemutatása, illetve a fejlődő hidrogéngazdaság támogatása céljából történő üzemanyagcellás modulok gyártásának megkezdése Belgiumban.

A Toyota komoly karbonsemlegességi célkitűzéseket fogalmazott meg globálisan és európai szinten is. Ennek jegyében a világ legnagyobb autógyártójaként ismert Toyota felgyorsítja elektrifikációs tervét és aktív szerepet kíván betölteni a hidrogéngazdaság kiépítésében is a kontinensen. A Toyota célja, hogy minél hamarabb elérje a karbonsemlegességet, miközben az oda vezető úton a lehető legalacsonyabbra csökkenti a széndioxid-kibocsátást. A széndioxid-kibocsátás minimalizálására irányuló célt a japán autógyártó az elektrifikáció felgyorsításával és a vásárlók számára kínált széndioxid-hatékony hajtáslánc-megoldások széles választékával kívánja elérni.

Az elkövetkező években a Toyota egyre több praktikus és megfizethető zéró károsanyag-kibocsátású járművet (ZEV) fog piacra dobni, melyek közül a bZ4X lesz a következő a sorban. 2030-ig a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be, miközben újabb hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek is érkeznek a kínálatában, ennek köszönhetően pedig a zéró emissziós autók értékesítési aránya Nyugat-Európában várhatóan legalább 50 százalékos lesz az autógyártó eladásaiban, és meglesz a kellő kapacitás, valamint képesség arra, hogy a vásárlók keresletének függvényében ez az arány akár még magasabb is legyen. A vállalat ennek köszönhetően 2030-ra világszinten évi 3,5 millió villanyautó (köztük 1 millió Lexus) értékesítésével számol.

A Li-Ion akkumulátorokhoz hasonló technológiák alkalmazásával, valamint a járművek energiafogyasztási hatékonyságának növekedésével a Toyota arra számít, hogy a 2020-as évek második felében 50 százalékkal csökken az akkumulátorok járművenkénti költsége, anélkül, hogy a hatótávolság csökkenne. Ezáltal megfizethetőbbé és hozzáférhetőbbé válnak az akkumulátoros elektromos járművek. A szilárdtest-akkumulátorok várva várt bevezetése a prototípus elmúlt években történt tesztelését követően először a hibrid modellekben várható, ezt követően pedig megkaphatják a Toyota és Lexus új villanyautói is, amelyek ennek segítségével nagyobb teljesítménnyel, nagyobb hatótávval és rövidebb töltési idővel ruházhatók fel.

A Toyota Európában 2021-ben 1,07 millió járművet értékesített, ami 6,3 százalékos piaci részesedést és 80 ezer darabos növekedést jelent 2020-hoz képest. 2022-ben a vállalat körülbelül 1,3 millió Toyota és Lexus eladását tervezi a kontinensen, amely 6,5 százalékos piaci részesedést és egyben újabb rekordot jelenthet.

A Toyota új bZ4X névre keresztelt akkumulátoros elektromos járművének 2022-es európai premierjét a következő években további 6 bZ modell követi majd. Ugyancsak 2022-ben érkezik majd a Toyota Corolla Cross SUV, a világ első autója amelyben ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszer működik majd. A Lexus ugyancsak ambiciózus növekedés előtt áll: 2025-ig 20 modellt dobnak piacra, megduplázva ezzel a márka európai eladásait és az évi 130 ezer darabos értékesítést  a kontinensen.

2025-re a Toyota globális kínálatában a jelenlegi 40-ről 70-re nő a részben vagy teljesen elektromos modellek száma, ezzel egyetlen olyan Toyota és Lexus modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamely részben vagy teljesen elektromos hajtással. Ennek eredményeképp a vállalat világszintű értékesítéseiben 70%-ot tesz majd ki a full hibrid, 10%-ot a plug-in hibrid és 10%-ot a zéró emissziós autók aránya.

A Toyota ezen felül prioritásként kezeli vezető szerepének megőrzését a hidrogén technológiák fejlesztése terén, amelynek fontos szerepe lehet a közlekedésen túli, tágabb értelemben vett gazdaság széndioxid-mentesítésében is. A Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját már eddig is beépítették személygépkocsikba, buszokba, teherautókba, vonatokba, tengeri és helyhez kötött eszközökbe. Azon felül, hogy a Toyota, most, 2022 januárjában megkezdi a Toyota Generation 2 Fuel Cell moduljának gyártását Belgiumban a vállalat ígéretes fejlesztésekről számolt be a belső égésű hidrogén meghajtás fejlesztése területén is.

2035-re a Lexus teljes globális kínálata akkumulátoros elektromos autókból áll majd, és nem csupán a Toyota és Lexus európai értékesítése lesz karbonsemleges, de a globális gyártás is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/