650 kilométeres hatótávú elektromos kupé-SUV lesz a Peugeot 3008-ból
A cégvezetés legfelső szintjéről származó, bár hivatalosan nem közölt információk szerint három éven belül nem csak megjelenésében, de funkciójában is markánsan eltávolodik egymástól a Peugeot azonos padlólemezre épülő crossover-párosa, a 3008 és a 7-személyes 5008.
A Peugeot a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatta be új generációs szabadidőjárműveit, a jelenleg is forgalmazott 3008-ast és a 7 személyes 5008-ast, amelyek aztán néhány hónap különbséggel léptek piacra. A Peugeot EMP2-es padlólemezére épülő duó sikertörténete pedig hamarosan átalakul; a tervek szerint 2023-ban mutatkozik be mindkét modell utódja, méghozzá bennfentes információk szerint ismét vadonatúj irányt követve.
A páros eddigi két generációja egymástól jól elkülöníthető, alapvető formátumukban és stílusukban mégis összecsengő modellekből állt. A harmadik szériában azonban már nem feltétlenül lesz ez így, derült ki azokból az interjúkból, amelyeket a Peugeot leköszönő formatervezési igazgatója, Gilles Vidal adott a közelmúltban.
A 3008 sportosabb és elegánsabb lesz; a kecses vonalvezetés akár a hátsó fejtérrel szemben is prioritást élvez. Az 5008 ezzel szemben maga lesz a megtestesült praktikum, a függőlegeshez közelítő oldalfalakkal és farral –közelebb áll majd ahhoz az ideálhoz, amit egy évtizeddel ezelőtt képviselt az elődmodell.
Hogy mindez hogyan illeszkedik napjaink Peugeot arculatába, arról még sugallatok sincsenek. A lendületes, sportos 3008-asnak bizonyára jól állna a 2008-as fiatalos, merész orrkialakítása és izmos hátsó lámpasávja, míg az 5008 talán harmonikusabb volna a Rifter/Traveller páros pragmatikus sziluettjével. Az sincs azonban kizárva, hogy három év múlva pont ez a páros vezet be egy vadonatúj imázst a Peugeot palettáján, hiszen addigra a márka összes jelenlegi típusa átesik első modellfrissítésén.
Ami viszont már most biztos, hogy a 3008 és az 5008 a jelenlegi EMP2 padlólemez alapjaiban módosított kivitelét kapja majd. A változtatás legfontosabb célja, hogy egyfelől támogassák a tisztán elektromos hajtáslánc beépítését, másfelől ne zárják ki a jelenlegi paletta további alkalmazásának lehetőségét.
Az új generációs crossover-páros elsőként kapja meg az EVMP padlólemezt, amely 60-100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagok elhelyezését, valamint egy- vagy két villanymotor beépítését teszi lehetővé. A motorteljesítmény konfigurációtól függően 136 és 340 lóerő közé várható. Hasonlóképpen széles tartományban változhat az elektromos szabadidőjárművek hatótávolsága, amely elérheti akár a 650 kilométert is. Plug-in hibridként is tartogat izgalmakat a széria: logikus elvárás például, hogy a hamarosan színre lépő 508 Peugeot Sport Engineered modell 360 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánca tegye igazán tüzessé a 3008 csúcskivitelét.
Nagy valószínűséggel az új 3008-5008 páros lesz az első, melynek elektromos változata megkaphatja a TOTAL-Saft és a PSA együttműködésével létrejött ACC vállalat által fejlesztett és gyártott akkumulátor-csomagot. Ez egyrészt nagyobb függetlenséget biztosít majd a gyártónak az akkumulátor ellátásban, másrészt a jelenleginél hatékonyabb, nagyobb energiasűrűségű, olcsóbb akkucsomag beépítését teszi lehetővé.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)