/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legnagyobb Volkswagen dízel-hibrid hajtással

2013. január 24. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen a Detroiti Autószalonon rántotta le a leplet legújabb tanulmányautójáról, a CrossBlue-ról, amely egy hatszemélyes luxus-SUV dízel-hibrid hajtáslánccal. Az öt méter hosszú járművet kifejezetten az amerikai és kanadai piacra fejlesztették ki, ahol nagy keletje van az ekkora, hétszemélyes autóknak.

A Volkswagen CrossBlue (h., sz., m.: 4978/2015/1733 mm) a Volkswagen márkákon és modellcsaládokon átívelő, rugalmas MQB padlóvázára épült. A koncepció azért nagyszerű, mert gyakrolatilag az összes MQB modell megépíthető a klasszikus benzines és dízel üzem mellett autógáz, hibrid vagy elektromos hajtással is. A CrossBlue esetében MQB felfüggesztéseket, egy 190 lóerős dízelmotort (EA288) és egy 6-fokozatú DSG váltót használtak, amihez „hozzácsaptak” még egy lítium-ion telepet, valamint egy 40 kW-os (54 LE) első és egy 85 kW-os (115 LE) hátsó villanymotort. USA szabványok szerint a CrossBlue hálózatról tölthető hajtásláncával 2,64 literes átlagyfogyasztást ér el, kizárólag dízel üzemben pedig 6,72 l/100 km az átlaga. Az európai ECE sztenderd szerint a CrossBlue étvágya pedig 2,1 l/100 km.

A közel 5 méteres SUV rendszerteljesítménye 306 lóerő, így 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára. TDI motorjának nyomatéka 400 Nm, amelyet már 1750-es főtengely-fordulatnál rendelkezésre bocsájt. Természetesen ezt a villanymotorok még komolyan megfejelhetik: az első 180, a hátsó 270 Nm-es nyomatékot ad erőteljes gyorsításnál, a hajtáslánc összesített nyomatéka így elérheti a 700 Nm-t.

A CrossBlue-nak számos működési módja van. Az alapértelmezett menetmód a hibridhajtás, de választható Eco (takarékos), Sport, offroad (állandó négykerék-hajtás), visszatöltés és E-mode (elektromos hajtás) beállítás is. Villanyhajtással a CrossBlue 33 kilométert képes megtenni, ennyire futja a 9,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor erejéből. A csúcssebesség ilyenkor 120 km/óra és a hajtásért csak a hátsó elektromotor felel. Amint az alacsony töltöttségi szint miatt szükség lesz a dízelmotor erejére, az észrevétlenül visszakapcsolódik a hajtásba. A telep külső 230 Voltos hálózatról is feltölthető, egyébként menet közben a TDI motor látja el a feladatot.

Ahogy a hibrideknél általában, motorféknél vagy lassításnál a két villanymotor generátorként működik, és energiát táplál vissza az akkumulátorba. Offroad és Sport módban a CrossBlue mind a négy kereke hajtott, és utóbbi esetben a három erőforrás összedolgozik a dinamikus haladás érdekében. A hajtáslánc érdekessége, hogy alacsony akkumulátor töltöttség esetén is biztosítani tudja az összkerékhajtást. Offroad módban a belső égésű motor ugyanis az első villanymotoron keresztül hajtja a hátsót, „dróton”, tehát nem mechanikus kapcsolaton keresztül (propshaft-by-wire). Ha csak a négyhengeres common-rail TDI motor üzemel, a CrossBlue elsőkerék-hajtású, és európai szabvány szerint 4,9 litert eszik.

A koncepcióautóban hat különálló ülést helyeztek el három sorban, de a sorozatgyártású verziót alternatívaként majd háromszemélyes második sori paddal is meg lehet vásárolni. Hely van bőven, még leghátul is kényelmesen elférnek felnőttek. Mögöttük 335 liternyi hely marad a poggyászoknak, de ha az üléseket összehajtják, a kapacitás 812 literre nő, a raktér padlójának hossza pedig 1387 mm-re nő. A második sori üléseket is lehajtva a CrossBlue pedig kisáruszállítóvá avanzsál, 2 köbméteres raktérrel és 2,23 méter hosszú rakodófelülettel. Sőt, az első utasülés támlája is lehajtható, így 3,11 méter hosszú tárgyak is szállíthatók a nagy Volkswagennel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/