Bemutatkozott a Volkswagen elektromos SUV-kupéja
Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első SUV-kupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül.
Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre.
A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen SUV 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy villanymotor, míg az ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy villanymotor mozgatja.
Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.
Az új Volkswagen SUV-kupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg a modellt az ID.4-től. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek.
Az új karosszériastílus és a társalgó szerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A kupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv miatt a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.
Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.
A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.
A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az Accelerate stratégia keretei között. Várakozásai szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni.
Az új ID.5 és a kétmotoros, összkerékhajtású prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A szabványos Mode 3 kábel használatával a SUV-kupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény akár 135 kW is lehet.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)