/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

BMW i3: villanyautó vezetési élménnyel

2013. július 26. 20:10   |   Autoblog
címkék:  

A BMW új almárkája, a BMW i a jövőbe mutató járművek és mobilitási szolgáltatások jegyében született, prémium karakter mentén definiálva a hosszú távú fenntarthatóság célkitűzését. Elkészült az almárka első sorozatgyártású modellje, az i3, amely a BMW modelljeire jellemző kiemelkedő vezetési élményt kínálja, károsanyag-kibocsátás nélkül.

A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija, amelyet már a kezdetektől e hajtásrendszer jegyében alkottak meg tervezői. Ennek eredményeképpen olyan autó született, amely a vezetés színtiszta élményét kínálja, mégpedig károsanyag-kibocsátás nélkül és intenzívebb formában, mint elektromos hajtásrendszerű autó valaha is tette. Akárcsak a szénszál-erősítésű műanyag utascellát tartalmazó, egyedülálló jármű-architektúra, az elektromotor, a teljesítmény-szabályzó elektronika és a nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátor szintén a BMW csoport saját fejlesztése és gyártása.

A BMW i3 esetében a vezetés élménye egy következetesen megvalósított, átfogó koncepció eredménye, amely a jármű tömegét, menetteljesítményeit és hatótávját ideális összhangban állítja a nagyvárosi mobilitás szolgálatába. Ennek alapfeltételeit a LifeDrive architektúra és a BMW eDrive technikái révén sikerült megteremteni. A szénszál-erősítésű műanyag alkalmazása az utascellában kiegyenlíti az akkumulátor többlettömegét. Az energiatároló mély és középre eső elrendezése 50:50 arányú első és hátsó tengely közötti harmonikus tömegeloszlással fokozza az autó agilitását.

A villanymotor teljesítménye 170 lóerő, maximális fnyomatéka pedig 250 newtonméter, amelyet gyakorlatilag már közvetlenül az indulástól rendelkezésre bocsát. A csupán 50 kilogrammos elektromos gép teljesítménysűrűsége és gyorsítási reakciói az elektromos autózás területén mindeddig elérhetetlen színvonalat képviselnek. A kifejezetten a BMW i3 számára kifejlesztett és gyártott elektromos hibrid szinkronmotor egészen a magas fordulatszám-tartományokig lineárisan növekvő vonóerőt produkál. A BMW i3 így álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, míg 60 km/óráig csupán 3,7 másodperc is elegendő. Amint a vezető elveszi a gázt, a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (az úgynevezett rekuperáció) rendszere lép működésbe. A villanymotor ekkor generátor-üzemmódra váltva táplál elektromos áramot a lítium-ion akkumulátorba, mégpedig pontosan szabályozható fékhatás mellett.

Korszerű akkumulátora a mindennapos közlekedés során 130-160 kilométer hatótávot biztosít a BMW i3 számára, amely az ECO PRO illetve az ECO PRO+ üzemmód használatával egyenként mintegy 20-20 százalékkal tovább növelhető. A BMW i3 mindemellett kívánságra hatótáv-növelő technikával (Range Extender) is felszerelhető, amely menet közben mindvégig állandó szintre emeli az akkumulátor töltöttségi állapotát, amennyiben az egy adott szintig süllyedt. E feladatot egy 650 köbcentiméteres, 34 lóerős kéthengeres benzinmotor látja el, amely közvetlenül a villanymotor mellett, a hátsó tengelyen kap helyet. A Range Extender segítségével a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti.

A BMW i3 a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve. Egyetlen más autóban sem ennyire átfogó az információcsere a jármű, annak vezetője és a külvilág között. A járműbe alapfelszerelésként épített SIM-kártya teszi elérhetővé a BMW i3 fedélzetén a BMW ConnectedDrive bevált szolgáltatásait, azok új, 2013-as változatában. Kifejezetten az elektromobilitás témaköréhez fejlesztett navigációs megoldások egészítik ki az olyan ismert szolgáltatásokból álló kínálatot, mint a Concierge Services tudakozó és az intelligens segélyhívó. Mindezeken felül a vezető a BMW i Remote alkalmazás segítségével bármikor adatokat cserélhet járműve és okostelefonja között. A parkolóhely és a végső úti cél között is vezető gyalogos navigáció mellett a BMW ConnectedDrive a világon egyedülálló módon intermodális útvonaltervezést is kínál, amely a helyi közösségi közlekedési hálózatot is belekapcsolja az útvonaltervezésbe.

A BMW ConnectedDrive kimondottan a BMW i számára kínált szolgáltatásainak középpontjában a navigáció és az energiamenedzsment áll. Hatótávolság-asszisztens támogatja az útvonaltervezést és magát az utazást is. Amennyiben a navigációs rendszerben kiválasztott úti cél a hatótávolságon kívül esik, a rendszer javasolja a vezetőnek, váltson az ECO PRO, illetve az ECO PRO+ üzemmódra, ezen kívül egy gazdaságosabb alternatív útvonal kiszámításával is segíti. Amennyiben egy nyilvános töltőállomáson való töltés válna szükségessé, akkor a vezető számára a rendszer megjeleníti a közelben található állomásokat. Ráadásul a BMW i3 navigációs rendszere dinamikus hatótávolság-kijelzést is kínál, amely pontos, aktuális és megbízható információt nyújt arról, hogy a jármű eléri-e, illetve mennyi maradék töltöttséggel éri el úti célját. Ennek során a hatótávolságot befolyásoló összes paramétert figyelembe veszi, a tényleges kalkulációt a BMW egy szervere végzi, és az eredményt a járműbe épített SIM-kártya segítségével továbbítja a navigációs rendszernek.

A jármű és a vezető közötti kapcsolatok is új szintre emelkednek a BMW i3 esetében. A BMW ConnectedDrive vezérlésére szolgáló BMW i Remote alkalmazás az egyéni mobilitás tervezéséhez szükséges járműadatokat az ügyfél okostelefonján is elérhetővé teszi. Amennyiben a BMW i3 egy töltőponthoz vagy a BMW i Wallbox falitöltőhöz csatlakozik, az energiaáramlás az okostelefonról is vezérelhető, akárcsak a klímaberendezés, illetve a nagyfeszültségű akkumulátor fűtése. A mobilalkalmazással navigációs célok is elküldhetőek az autónak, és az ügyfél a készülékén is látja a foglalt, valamint szabad töltőpontokat, valamint azt, hogy ezek az aktuális hatótávolságon belül találhatóak-e. Ehhez, akárcsak a jármű navigációs rendszere esetében, a hatótáv területkörvonalként jelenik meg. Mindezeken felül a BMW i3 a BMW ConnectedDrive számos innovatív asszisztensrendszerével is rendelhető, mint a kamera és radar alapú vezetést segítő rendszer, a parkolóasszisztens, a tolatókamera és a sebességhatár kijelzés.

Az energiaellátás és a mobilitás-szervezés területén felmerülő egyéni ügyféligények kielégítésére a BMW i 360° ELECTRIC elnevezéssel átfogó termék- és szervizkínálattal szolgál. A szolgáltatások palettája a BMW i Wallbox az ügyfél garázsában történő helyszíni telepítésétől a megújuló forrásokból előállított energia különleges ajánlatain át, egészen a nyilvános töltő-infrastruktúra kényelmes használatát lehetővé tévő kártyarendszerig, illetve a BMW ConnectedDrive szolgáltatásaiig terjed.

A BMW i3 értékesítése Németországban novemberben indul, alapára 34 950 euró.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

droland
2013-07-27 - 15:23

De szeretnék már egy olyan autót elektromosba, mint a jelenlegi. Egy töltés 1200km.

DG
2013-07-27 - 17:59

Arra valószínűleg még jó pár évet várnunk kell.


*/