/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos Hilux tanulmányt mutatott be a Toyota

2022. december 19. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Az elektromos pickup tanulmány a jelenlegi, szimplakabinos Hiluxra (vagyis a thaiföldi változatára, a Hilux Revóra) épül, és a Toyota thaiföldi jelenlétének 60. évfordulóját ünneplő rendezvényen mutatták be a kelet-ázsiai országban. Nagyon valószínű, hogy a Hilux Revo BEV Concept szériaváltozata pár éven belül az európai piacon is megjelenik majd.

A hivatalosan Hilux Revo BEV Conceptnek hívott villanyautó formája alig különbözik a mezei Hiluxétól, de a lökhárítókat áttervezték, és a bal első sárvédőn kialakítottak egy nyílást a töltőcsatlakozónak. Ezen kívül zárt hűtőmaszkra cserélték a régit, mivel a villanymotoros hajtásnak nincs szüksége annyi levegőre, mint a belső égésűnek. Jól látszik, hogy nem a dedikált villanyautók (Toyota bZ4X, Lexus RZ 450e) által használt e-TNGA platformot használták fel az autóhoz, hanem a meglévő létraalvázat módosították úgy, hogy az akkumulátorokat el lehessen benne helyezni.

Hivatalosan meg nem erősített információink szerint az elektromos Toyota pickup 2024-ben kerülhet gyártásba, elképzelhető, hogy az új, kilencedik generációs Hilux érkezését megvárják majd a környezetbarát hajtáslánc bevezetésével. A modellváltás nagyjából akkorra válik időszerűvé, a jelenlegi nyolcadik nemzedék ugyanis már viszonylag régen, 2015-ben érkezett. Állítólag az elektromos Hilux fő piaca Kína lesz, de Európában is várható a piaci bevezetése. Egy évvel ezelőtt, amikor a Toyota több mint egy tucat elektromos tanulmányt leplezett le egyszerre, egy pickup is volt az újdonságok között, bár az sokkal inkább a Tacomára, és nem a Hiluxra emlékeztetett.

Akio Toyoda, a Toyota elnöke a thaiföldi rendezvényen mondott beszédében most csak annyit árult el az új tanulmányautóról, hogy részben Thaiföldön tervezték, és megismételte meggyőződését, hogy a Toyota képes széndioxid-semlegességet elérni hibrid, konnektoros hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás járművekkel is.

Csak annak tűnhet szokatlannak, hogy a Toyota először Thaiföldön mutat be egy ilyen fontos tanulmányautót, aki még nem járt az országban. Aki már volt ott, az az utcaképből is rájöhetett, hogy az egész világon itt a legmagasabb a pickupok részesedése az újautó-piacból. Jelenleg az ország legnagyobb darabszámban eladott autója az Isuzu D-MAX, a második a Toyota Hilux. Előbbiből 2022 első tíz hónapjában 152 434 darabot, utóbbiból 125 002 darabot értékesítettek, a Toyota 11,4 százalékos növekedést könyvelhetett el 2021-hez képest. Jól mutatja a két helyben készülő pickup népszerűségét, hogy a harmadik legnépszerűbb autóból, a szintén Thaiföldön gyártott Honda City-ből „csak” 39 610 darab fogyott ebben az időszakban.

A Thaiföldön leleplezett Revo BEV Concept rövid időn belül a második zéró széndioxid-kibocsátású Hilux tanulmány. A Toyota brit leányvállalata, a Toyota Motor Manufacturing UK ugyanis december elején mutatta be a könnyű haszonjármű hidrogén üzemanyagcellás prototípusát. Kiindulási alapként ők is a jelenlegi, nyolcadik generációs modellt választották, amelybe a második generációs Toyota Mirai FCEV hajtásrendszerét építették be a szükséges módosításokkal. A 182 lóerős, 300 Nm-es villanymotor energiaellátásáról egy 310,8V-os lítium-ion akkumulátor, illetve egy 128 kW teljesítményű üzemanyagcella gondoskodik, a platóban elhelyezett nagynyomású hidrogéntartályok 700 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosítanak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/