Elektromos márkává alakul a Peugeot is
címkék: 408, e-3008, e-308, e-308 sw, e-lion, elektromos, lágyhibrid, peugeot, stellantis
A Peugeot jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit. Idén a modellkínálatának minden tagja már elérhető lesz villamosított kivitelben, 2030-ra pedig az Európában eladott Peugeot modellek 100%-a tisztán elektromos hajtású lesz.
A Peugeot meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-Lion projekt széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire. Az E-Lion projekt útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs Peugeot járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat.
Az E-Lion projekt többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll: ökosztisztéma, élmény, elektromos, hatásfok és takarékosság, környezetvédelem.
A Peugeot két év alatt öt új elektromos modellt vezet be a piacra: E-308, E-308 SW (az első európai gyártású elektromos kombi), E-408, E-3008 és E-5008. A tisztán elektromos 308 és 308 SW modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt járművek WLTP norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. Az energiafelhasználás a kategória legjobb értéke, átlagosan 12,7 kWh.
A Peugeot új lágyhibrid technológiát is bevezet idén a járművein. A 48V-os MHEV technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A Hybrid 48V rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű PureTech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (E-DCS6) áll, amely egy 21 kW teljesítményű villanymotort is magában foglal. A menet közben töltődő akkumulátor jóvoltából a technológia kis fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot biztosít, valamint 15%-kal csökkentheti az átlagfogyasztást.
2023 második felében érkezik az E-3008, amely háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető. Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül. A típust nem sokkal később követi az e-5008.
A Peugeot új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához. Emellett arra törekednek, hogy az akkumulátoros elektromos járművek élettartamát kitolják 20-25 évre. A Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik. A kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetőségét is beveszik a gyakorlatba, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását. A kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens pedig rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető less, így az autó hosszan megőrzi vonzerejét.
A Peugeot az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető.
A Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható.
Franciaországban a Peugeot egyes modelljeit használat alapú konstrukcióban, havi gyakoriságú fizetéssel is lehet használni. Az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A Peugeot a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot.
A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket.
Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)