/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elkészült a hálózatról tölthető hibrid MINI

2017. május 10. 11:15   |   Autoblog
címkék:  

Nyáron érkezik a MINI első hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt modellje, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hybrid. A modell meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor és egy villanymotor kettőse gondoskodik, a rendszer maximális teljesítménye pedig 224 lóerő.

Az első plug-in hibrid MINI 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 liter, míg kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása mindössze 49 gramm. Mint ilyen, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 a brit prémiumgyártó nagyvárosokban élő ügyfeleinek legkiválóbb négykerekű társa, amely a tisztán elektromos meghajtás előnyeit éltetve tudja le például az otthon és a munkahely közötti napi ingázási feladatokat, hétvégén pedig a hosszú távon fenntartható, korlátlan mobilitás szabadságával kecsegtet.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell a MINI eddigi legnagyobb autójának ötletes helykihasználását a BMW Csoport eDrive hajtáslánc-technológiájával és az elektromos összkerékhajtás páratlan kvalitásaival egyesíti. Az első kerekeket a belsőégésű erőforrás, míg a hátsó tengelyt a villanymotor hajtja, a tisztán elektromos meghajtás lehetősége pedig a városhatárhoz érkezve sem vész el: a hibrid MINI egészen 125 km/órás sebességig képes zéró emisszióval haladni, akár 42 kilométeren keresztül. Az összkerékhajtású plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a vezetés élménye ráadásul az épített utakon túl is folytatódik.

A motorháztető alatt a BMW legkorszerűbb erőforrás-családjának háromhengeres benzinmotorja kapott helyet, amely az 1,5 liter hengerűrtartalomból 136 lóerőt állít elő. A belsőégésű erőforrás percenkénti 1250 főtengely-fordulatnál adja le 220 Nm csúcsnyomatékát. Az elektromotort a csomagtér padlólemeze alatt rejtették el a tervezők. Figyelembe véve méretét és súlyát, a hibrid szinkronmotor 65 kW/88 LE maximális teljesítménye és 165 Nm csúcsnyomatéka elismerésre méltó eredmény, annál is inkább, mert mindez már álló helyzetben is rendelkezésre áll. A villanymotor folyamatos teljesítmény-leadása ráadásul még a magasabb fordulatszám-tartományba érkezve sem tompul. A villanymotor a hátsó kerekek meghajtásáért felel, egy kétállású, fokozatmentes automataváltón keresztül.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor közvetlenül az elektromotor előtt, a hátsó üléssor alatt kapott helyet. A 7,6 kilowattóra energiateljesítményű egység öt modulból, egy modul pedig tizenhat akkumulátorcellából áll, és miként az villanymotort, a vállalatcsoport úgy ezt is a Dingolfingban állítja elő. Az egység a 3,7 kW teljesítményű fali töltőn keresztül 2 óra 15 perc alatt teljesen feltölthető, a folyamat azonban hagyományos háztartási aljzatról sem tart tovább 3 óra 15 percnél.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor együttműködését a plug-in hibrid hajtáslánc vezérlőelektronikája által koordinált intelligens energiamenedzsment szabályozza, minden vezetési szituációban a vezetési élmény és a hajtáslánc-hatékonyság optimális harmóniáját keltve életre. A rendszer maximális teljesítménye 224 lóerő és 385 Nm csúcsnyomaték, amelyek együttesen 6,9 másodperc alatt gyorsítják fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI első plug-in hibrid modelljét.

A két erőforrása közül menet közben alapesetben egyszerre csak egy dolgozik, miközben a másik folyamatos készenlétben áll, hogy bármelyik pillanatban besegítsen a hajtásba. A precízen kiszámított adatokat mindehhez a dinamikus menetstabilizáló rendszer vezérlőegysége szolgáltatja, amely folyamatosan figyeli a vezetési szituációt és szüntelenül elemzi a vezető stílusát.

Az eDrive billenőkapcsolójával a MINI ügyfele a plug-in hibrid hajtáslánc három különféle működési módját aktiválhatja. Az Auto eDrive tisztán elektromos meghajtást valósít meg 80 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és intenzív gyorsulás esetén segít be a hajtásba, illetve ha az akkumulátor töltöttségi szintje 7 százalék alá csökken. Max eDrive módban elektromos meghajtás használható 125 km/órás tempóig, a belsőégésű erőforrás csak nagyobb sebességnél és padlógáznál segít be a hajtásba. A Save Battery módban pedig az autót kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje mindvégig 90 százalék felett maradhasson. A fékezés közben felszabaduló energia visszanyerésével a generátor még tovább emelheti a töltöttségi szintet.

Amennyiben a navigációs rendszer útvonaltervező funkciója aktív, az intelligens energiamenedzsment gondoskodik róla, hogy a kijelölt útvonalon haladva a modell a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a plug-in hibrid hajtáslánc tisztán elektromos meghajtását. A navigációs rendszer információit és a menetstabilizáló rendszer adatait számításba véve a plug-in hibrid hajtáslánc eközben az aktuális vezetési üzemmód karakterisztikáját és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságait maximálisan szem előtt tartva, az akkumulátor töltöttségének lehető legoptimálisabb felhasználására törekszik.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek kompakt méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt változata is sokoldalú, ötletes utasteret kínál. A lítium-ion akkumulátor a belsőégésű erőforrás 35 literes üzemanyag-tartályával együtt a némileg megemelt hátsó üléssor alatt kapott helyet. A plug-in hibrid modell csomagtartójának térfogata csak minimális mértékben marad el a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek hasonló értékétől, miközben a 40:20:40 arányban osztható hátsó üléstámla igény szerint változtatható döntésszögű és akár a padló síkjába is előrehajtható.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékíven található irányjelző-panelben, egy ügyesen elrejtett ajtó mögött kapott helyet, egy diszkrét „e” jelzés kíséretében. A modell plug-in hibrid hajtásláncát mindemellett csupán sárgára fényezett „S” típusjelzések különböztetik meg a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt változatoktól, a hűtőrácson, a küszöbléceken és a csomagtérajtón.

Az utastérben mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító Start/Stop gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. A modell az alapfelszereltség részeként a MINI Country Timer funkciót és a 6,5 colos központi kijelzővel dolgozó MINI Visual Boost rádiót is megkapja, a műszerfal közepére helyezett színes kijelzőn így az akkumulátor aktuális töltöttségi szintje, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság és a hibrid rendszer működési módjának sajátosságai is leolvashatók. Opcióként 8,8 hüvelykes kijelzővel szerelt MINI Professional navigációs rendszer is elérhető.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/