/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Érkezik a Citroën Berlingo egyterű elektromos változata

2021. február 23. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Citroën Berlingo áruszállító elektromos hajtású változata után érkezik a villanyos személyszállító kivitel is. Az ë-Berlingo kétféle hosszúsággal, öt vagy hét üléssel, és 136 lóerős villanymotort tápláló 50 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető.

Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a hajtóerőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 135 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A különböző vezetési módok között az ë-Toggle elnevezésű sebességváltóhoz kapcsolódó menetmód gombbal választhatunk, az alábbiak szerint:

Normal – 80 kW/210 Nm: optimális kompromisszumot kínál a nagy hatótáv és a dinamikus menetteljesítmény között. Eco – 60 kW/180 Nm: optimális energiafelhasználást biztosít azzal, hogy visszafogja a fűtés és a légkondicionálás teljesítményét, valamint a motor nyomatékát. Power – 100 kW/260 Nm: maximális terhelés esetén segíti az autó teljesítményének teljeskörű kihasználását.

Az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor hatótávja vezetési módtól és stílustól függően akár 280 km is lehet. A hatótáv növelése érdekében az ë-Berlingo hajtáslánca visszanyeri és újra hasznosítja a fékezés és lassítás során felszabaduló energiát. Az energiavisszanyerés hatékonysága úgy növelhető, ha a középkonzolon található, B jelzésű gombot megnyomjuk. Az akkumulátor az ülések, illetve a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így nem csökkenti az utastér méretét. Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia érvényes (a teljes kapacitás 70%-áig).

A kompakt egyterűt használó ügyfelek jó része családi házban él, ezért könnyebben tudja autóját otthon tölteni. A töltés háromféle módon történhet. Green’up aljzatról egy éjszaka alatt majdnem teljesen feltölthető az akkumulátor, így másnap nyugodtan indulhatunk útnak. Otthoni töltés 2-es típusú kábellel: otthon, a munkahelyen vagy nyilvános parkolóban is használható, szabványos 8 amperes aljzattal. 16 amperes Green’Up aljzattal és adapterrel a töltés időtartama a felére csökkenthető, azaz az akkumulátor kevesebb mint 15 óra alatt feltölthető.

Gyorstöltésre és otthoni töltésre is lehetőség van. A teljes töltési idő 7,4 kW-os fali töltővel és egyfázisú kábellel 7 és fél óra, 11 kW-os fali töltővel és háromfázisú kábellel 5 óra. 100 kW teljesítményű gyorstöltővel az akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra tölthető. Az ë-Berlingo átlagos energiafogyasztása 100 km-en 18 kWh, ami kb. 3 € költséget jelent. Ráadásul az ë-Berlingót időzítve is tölthetjük, olyan időszakra programozva a töltés megkezdését, amikor az elektromos energia ára alacsonyabb. Ezzel párhuzamosan – ha az autó töltőn van – időzíthetjük az utastér hőmérsékletének beállítását is.

Az új Citroën ë-Berlingo a belsőégésű változattal megegyező formai megoldásokat hozza, és akár hét személy szállítására is alkalmas. A rövidebb M változat 4,4 méter hosszú, a hosszabb XL pedig 4,75 méter. A modell magassága mindkét változat esetében 1,90 méter, azaz minden parkolóházba behajthat. Az ë-Berlingóban mindkét oldalon méretes tolóajtó segíti a beszállást, az oldalablakok elektromos motorral működnek, a hatalmas hátsó ajtón át pedig gyerekjáték a nagy és nehéz csomagok be- és kipakolása. A sötétített hátsó szélvédő külön is nyitható, ami akkor igazán praktikus. Az XL karosszériaváltozat utastere kiemelkedően tágas, kényelmes lábtérrel és akár 3,05 méter hosszú tárgyak szállításának lehetőségével. Csomagtere 2126 literig bővíthető.

A második üléssorban három különálló, azonos méretű ülést találunk. Az ülések együtt és külön is ledönthetők. Az első utasülést előre hajtva teljesen sík padlót kapunk, így az M változatban 2,70 méter, az XL változatban pedig 3,05 méter hosszú tárgyakat is könnyen szállíthatunk. A harmadik üléssor két ülése kivehető. Az XL változatban ezeket az üléseket sínekre szerelik, amelyeken összesen 130 mm-nyit tudjuk előre-hátra csúsztatni őket.

Az ë-Berlingo optimális, összesen 167 liternyi belső tárolóhelyet, valamint rendkívül tágas csomagteret kínál – utóbbi az M változat esetében 775, míg az XL változatnál (5 személlyel utazva) 1050 liter. Az összesen 26 tároló közül kiemelkedik a Modutop, amely önmagában 92 liternyi helyet kínál olyan tárgyaknak, amelyeket a kezünk ügyében szeretnénk elhelyezni. A tetőre szerelt, 60 liter térfogatú nagyobb tárolóegységhez a második üléssorból és a hátsó szélvédőn keresztül a csomagtér felől férhetünk hozzá.

Komoly mindennapi segítségként helyet kapott az ë-Berlingóban a kulcs nélküli nyitás-zárás és indítás, a színes head-up display, a visszagurulás-gátló, az első, hátsó és oldalsó parkolószenzor, a tolatókamera, az intelligens távolsági fényszóró-vezérlés, az elektromos rögzítőfék, a tempomat és sebességkorlátozó, valamint a parkolóasszisztens. A biztonságos vezetést pedig olyan rendszerek segítik, mint a vészfékező rendszer, az aktív sávtartó asszisztens, az éberségfigyelő, a vontatmánystabilizáló, a lejtmenet-szabályozóval kibővített Grip Control kipörgésgátló, a kibővített táblafelismerő és sebességhatár-ajánló rendszer vagy a holttérfigyelő.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/