Erősebb lett és többet megy egy töltéssel az Opel Mokka-e
Az Opel Mokka-e mostantól nagyobb teljesítménnyel és nagyobb kapacitású akkumulátorral is elérhető. Az új, 54 kWh-s teleppel az elektromos Mokka egyetlen feltöltéssel immár akár 406 km megtételére is képes, ami 20%-os hatótáv-növekedést jelent. Emellett a villanymotor teljesítménye is nőtt, immár 156 lóerős és 260 Nm leadására képes.
Az Opel Mokka elsőként viselte magán a márka friss arculatát, az Opel Vizort, a teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfal is nála debütált. Mindezeken kívül a Mokka volt az Opel első modellje, amely már bemutatása pillanatától elérhető volt tisztán elektromos hajtáslánccal a belső égésű erőforrások mellett. Így a vásárlók könnyen megtalálhatják az igényeikhez leginkább igazodó modellváltozatot. Úgy tűnik, ez a választás bizonyos piacokon már most az esetek többségében az elektromos modellváltozatra esik. Novemberben ugyanis a német piacon nem kevesebb, mint a Mokka vásárlók 65%-a választotta az akkumulátoros elektromos változatot, amely mostantól még vonzóbb alternatíva.
A korábbinál 20%-kal hosszabb, akár 406 km-es (WLTP szerinti) hatótávolsággal nem csak a városi autózás élvezetes, a hosszabb túrák sem jelentenek akadályt. Az energiát egy új, 54 kWh kapacitású, lítium-ion akkumulátorcsomag szolgáltatja. A Mokka akkucsomagját is a padlólemezbe építik be, így nem vesz el helyet sem az utas-, sem pedig a csomagtérből, ráadásul a súlypont alacsonyabbra kerülésével kiváló kanyarstabilitást és élvezetes vezethetőséget biztosít.
156 lóerős teljesítményével és 260 Nm-es forgatónyomatékával az elektromos Mokka rugalmas viselkedésű és kevesebb mint 10 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Végsebességét elektronika korlátozza 150 km/órára. A vezető háromféle menetmód közül választhat: Eco, Normal és Sport. Eco állásban a hajtáslánc a lehető legjobb hatásfokra és ezzel az elérhető legnagyobb hatótávolságra törekszik.
Csúcstechnológiás regeneratív fékrendszerével az elektromos Mokka lassításkor energiát termel vissza az akkumulátorba; a villanymotor ilyenkor elektromos generátorként működik. Az erőátvitel választókarját B-állásba kapcsolva a visszatáplálás mértéke, és vele a motorfékes lassítás teljesítménye is megnő. Az új, 54 kWh-s akkucsomag 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel nagyjából fél óra alatt 80%-ra telíthető. A gyorstöltés funkció a megújuló elektromos Mokka valamennyi változatában az alapfelszereltség része. Az akkumulátor természetesen háromfázisú, váltóáramú hálózatról (és wallboxról) is feltölthető, a fedélzeti töltő csúcsteljesítménye 11 kW.
A hatékonyság és a kényelem az elektromos Mokka természetes jellemzője. Többféle fűtési rendszer és technológia – az alapáras hőszivattyútól a praktikus és az utastér előfűtésének távoli beállítására is alkalmas myOpel applikációig – garantálja az utastér kellemes hőmérsékletét a leghidegebb téli napokon is.
Az Opel palettáján már ma is 12 villamosított modell szerepel, a könnyű haszonjárművek kínálatát is beleértve. 2024-től a márka valamennyi modelljéből készül majd villamosított változat, 2028-tól pedig kizárólag tisztán elektromos modelleket kínál majd az Opel az európai piacokon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
A mi e-Mokkánk országúton csak 120 km-t tud menni. Messze elmarad a gyári adatoktól, pedig nem padlógázzal közlekedünk!