Európa első elektromos kompakt SUV-ja
címkék: elektromos, hyundai, hyundai kona, kona, kona electric, suv, szabadidőautó
A Hyundai lesz az első márka Európában, amely 2018 nyári piaci bevezetéssel mindenki számára elérhetővé teszi a teljesen elektromos, kompakt SUV-ot. A Kona Electric két különböző hajtáslánccal lesz elérhető, a piac egyik legerősebb villanymotorját kínálva az ügyfeleknek, osztályelső, 480 kilométeres hatótávolsággal.
A vadonatúj Hyundai Kona Electric a két leggyorsabban növekvő autópiaci trendet kombinálja, a villamosítást és a szabadidőautó stílust. A normál Kona vonzó, kifejező stílusát és funkcionalitását örökölte, de egyedi azonosítókat is felvonultat. Ilyen a zárt hűtőrács, a LED-es főfényszórók felett elhelyezkedő diódás nappali fények, az egyedi kialakítású alsó szoknya, továbbá az ezüst küszöbbetétek. A far hasonló dizájn szerint áll össze, felső, keskeny LED-es lámpákkal és alsó, keretbe foglalt irányjelző és tolatólámpákkal. A harmadik féklámpát a tetőspoilerbe integrálták. A modell elérhető kétszínű fényezéssel is, ami nagyon jól áll neki. A hét külső szín háromféle tető árnyalattal kombinálható.
A Kona Electric egyébként 4,18 méteres hosszával (a Konához képest +15 mm), 1,8 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával (+20 mm a Konához képest) tökéletesen illik a szubkompakt szabadidőautók mezőnyébe. 2,6 méteres tengelytávja tágas belső helykínálatot szavatol. A csomagtér alaphelyzetben 332 literes, de ha a töltőkábel számára fenntartott alsó rekeszt is kihasználjuk, már 373 liter az űrtartalom. Az üléstámlákat lehajtva 1114 literrel gazdálkodhatunk.
Az utastérbe szövet, szövet/bőr vagy bőrkárpitozás választható, fekete vagy háromtónusú kék és szürke színkombinációban. A műszerfal egyedi kialakítású, a tetején felszereltségtől függően 7 vagy 8 colos érintőképernyő trónol, s lebegő középkonzol nő ki belőle, amelyen többek között a shift-by-wire váltóvezérlés gombjait csoportosították. A középkonzol alatt tárolóhelyet alakítottak ki. A sofőr a legfontosabb információkat nagyfelbontású, 7 colos digitális műszeregységről olvashatja le, de szélvédő kijelző is a rendelkezésére áll. Alapfelszereltség az Apple CarPlay, Android Auto és Bluetooth kapcsolat, valamint a vezeték nélküli telefontöltő. A kényelmi extrák közé tartozik az elektromos ülésállítás, az ülésfűtés és szellőztetés, valamint a kormánykerék-fűtés.
A Hyundai Kona Electric a legmagasabb biztonsági előírásoknak is megfelel; van benne automatikus vészfékező rendszer gyalogosfelismeréssel, Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív tempomat, sávtartó asszisztens, holttér-figyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és még számos egyéb.
A Kona Electric két különböző teljesítményű hajtáslánccal lesz megvásárolható. Az alapverzióba 39,2 kWh kapacitású lítium-ion polimer telep kerül, amivel 300 kilométert tehet meg az autó a WLTP szabvány szerint (az energiafogyasztás 14,8 kWh/100 km). A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 LE), a nyomatéka pedig nulla fordulatszámtól 395 Nm. 9,3 másodperces nulla-százas sprintet és 155 km/órás sebességet tesz lehetővé. A Kona Electric csúcskivitelébe 150 kW-os, tehát 204 lóerős villanymotort építenek, így a gyorsulás 7,6 másodpercre csökken a végsebesség pedig 167 km/órára nő. Esetében a lítium-ion polimer akkumulátor is nagyobb kapacitású, 64 kWh-s, ami kiemelkedő, 482 kilométeres hatótávot szavatol (az energiafogyasztás 15,2 kWh/100 km).
A telep 80 százalékra töltése 100 kW-s DC töltővel 54 percig tart, a 7,2 kW-s AC fedélzeti töltővel a művelet 9 óra 40 percet vesz igénybe (a kisebb akksinál 6 óra 10 percet).
A Hyundai Kona Electric értékesítése idén nyáron indul Európában.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)