Európa leggyorsabb villanyautója
A 70-es évek olajválsága hívta életre az Enfield elektromos városi kisautóját, amely még a Mininél is apróbb volt. Jonny Smith, a Fifth Gear egyik műsorvezetője megmentett egy példányt és három évi munkával Tesla-verő gépet faragott belőle. A 40 éves Enfield megdöntötte a Tesla Model S P85D negyed mérföldön elért idejét, így hivatalosan Európa leggyorsabb közúton használható villanyautója lett. S persze mentesül a dugódíj alól.
A Jonny Smith által felkutatott és átalakított Enfield 8000 egyike a 120 darab legyártott példánynak, amely 6 kW-os motorjával 64 km/órás sebességet tudott elérni és ideális körülmények között 8 darab 55 amperes akkumulátorával 88 kilométert tudott megtenni, emisszió mentesen. Két és félszer annyiba került, mint a Mini. A mindössze 2,84 méter hosszú, 1,72 méter tengelytávú Enfield 8000 az akkucsomag miatt nagyon nehéz volt, 975 kg-ot nyomott, nulláról 50 km/órára 12,5 másodperc alatt gyorsult fel. A súlya most sem sokkal kevesebb, 882 kilogramm, teljesítménye azonban a százszorosára nőtt.
A villanyminit két darab, 2000 amperre hitelesített DC Current Racing villanymotor repíti direkt áttételen keresztül, a motorokat pedig Hyperdrive Innovation lítium-ion telepek látják el energiával. Az 1500 Nm-es nyomaték gyakorlatilag már nulla fordulatszámtól jelen van, váltó nincsen, így csak taposni kell a gázpedált. Gyorsulási versenyhez ideális. Álló helyzetből 7 másodperc alatt gyorsul fel 160 km/órára. A „csendes-de-agresszív” Enfield a Santa Pod versenypályán megdöntötte a 700 lóerős Tesla P85D negyed mérföldet csúcsát is. Az 1000 lóerős Enfield 10,84 másodperc alatt tette meg a 402 métert, a célvonalat 194 km/órás sebességgel szelte át.
A legjobb a dologban pedig az, hogy Jonny villanyautója legálisan használható közúton, s behajthat oda is, ahová a belsőégésű motoros járművek nem.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)