Év végén érkezik a villanyhajtású BMW X3
A BMW első tisztán elektromos meghajtású SUV modelljének sorozatgyártása az eredeti terveknek megfelelően a nyár végén veszi kezdetét a bajor prémiumgyártó és a Brilliance Automotive közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) Kínában található gyárában.
A BMW Csoport szisztematikusan követve elektrifikációs stratégiáját 2020 év végén bemutatja iX3 modelljét. A BBA Dadong-i egysége első ízben gyárt majd teljesen elektromos SAV (Sports Activity Vehicle) modellt globális piacokra. Az első autókat idén év végén vehetik majd át az ügyfelek. A BMW iX3 homologizációjához szükséges tesztelési folyamatok sikeresen lezárultak és az eredményeiket benyújtották a kulcsfontosságú piacok szabályozó hatóságaihoz. A folyamat részeként négy hét alatt több mint 340 órányi tesztelésnek vetették alá az új modellt és 7 700 kilométert tettek meg vele.
A sorozatgyártás-előkészítő folyamatok ezzel párhuzamosan zajlottak a kínai Senjang városában: a BBA Dadong üzem a sorozatgyártás előtti modelleket már a tavalyi év közepe óta folyamatosan állítja elő. A kétszázadik ilyen modell az elmúlt időszakban gördült ki a gyártósorról és megkezdték vele a teszteléseket Kína útjain, lehetőséget biztosítva a mérnököknek arra, hogy az utolsó finomításokat is eszközölhessék a modellen.
Az új BMW iX3-mal a BMW Csoport nem csak bővíti egy új célcsoportot megszólítva a tisztán elektromos portfolióját: egy olyan piacra lép be, ahol az elektromos modellek iránti kereslet határozottan növekszik. A BMW iX3 a világszerte sikeres és sokoldalú prémium középkategóriájú BMW X3 modellre épül, melyet a bajor gyártó most a helyi szinten emisszió-mentes közlekedést biztosító hajtástechnológiával ötvöz. Az X3 a BMW első olyan modellje, amely hagyományos benzin- és dízelmotorokkal, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos meghajtással is elérhető.
A BMW iX3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felszerelve érkezik, mely magában foglalja a vezérlőegységet az elektromos motorral, a hajtást lehetővé tevő elektronikát és a sebességváltót egy központi egységbe integrálva. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a beépítéshez szükséges terület méretét, a nagy teljesítményű hajtáslánc tömegét, illetve rugalmas lehetőséget biztosít további elektromos meghajtási elemek beépítésére a különböző modellek esetén. Az elektromos motor további előnye, hogy előállításához nem szükségesek ritkaföldfémek, így a gyártás nem függ ezen anyagok rendelkezésre állásától.
Az ötödik generációs elektromos hajtáslánc új és nagyobb kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorokkal érkezik, melyek – változtatható és moduláris kialakításuknak köszönhetően – rugalmasan alkalmazhatók különböző jármű architektúrákban és különböző gyártási helyszíneken.
A valós körülmények közötti, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel hozzávetőleg 440 kilométer megtételére képes BMW iX3 előkészíti a BMW eDrive jövőjét: az új hajtáslánc-technológiát a gyártó a BMW i4 és a 2021-től érkező BMW iNEXT modellekben is alkalmazni fogja.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)