/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

Év végén jön a hálózatról tölthető Toyota Prius

2016. március 25. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A New York-i Autószalonon tartotta világpremierjét a második generációs hálózatról tölthető Toyota Prius hibrid, amely elődjénél számottevően hosszabb elektromos hatótávolságot, teljesítményt és csúcssebességet kínál. Ez év végén érkezik.

A Toyota hét másik modelljében már megtalálható, ösztönösen vezethető, csendes hibrid hajtáslánc fejlesztéseit alkalmazó új Prius Plug-in Hybrid az új generációs Prius legfontosabb értékeire épít. Ideális megoldás azoknak, akik hibrid autóra vágynak, ugyanakkor ki szeretnék, és ki is tudják használni a megnövelt hatótávolságú elektromos üzemmód előnyeit.

Nagyobb, 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagjával a Prius Plug-in Hybrid modell Hybrid Synergy Drive hajtáslánca lehetővé teszi, hogy a felhasználó a korábbinál sokoldalúbban, hosszabb úton vegye igénybe az elektromos üzemmódot, amivel megnövelhető az egyetlen tank üzemanyaggal megtehető távolság. Az új Prius Plug-in elődjénél egyébként is kedvezőbb átlagfogyasztási értéket mutat fel.

A Prius Plug-in Hybrid akkor is nagyobb arányban támaszkodik a hajtáslánc tisztán elektromos komponensére, ha a vezető külön nem aktiválta az elektromos (EV) üzemmódot: a hajtáslánc minden olyan esetben automatikusan így tesz, ha villanymotorral jobb hatásfokon képes üzemelni, mint a benzinmotorral. Különösen érvényes ez városi és külvárosi környezetben, illetve rövidebb utazások alkalmával.

A Prius Plug-in Hybrid emellett a legelső olyan Toyota, amely kettős villanymotoros/generátoros hajtást kapott: ennél a villanymotor és a generátor egyaránt képes hajtóerőt kifejteni, ami a gyorsító képességet éppúgy javítja, mint a menetteljesítményeket.

Az új PHEV rendszerrel tovább csökkent a belső égésű motor működtetésének az aránya, beleértve akár az intenzív gyorsítást vagy a fűtőrendszer téli üzemeltetését. Utóbbi két technológiának köszönhető: az egyik az akkumulátorfűtő rendszer, amely javítja a jármű hidegben mutatott hatásfokát, a másik a világújdonságnak számító, gázbefecskendéses hőszivattyús klímaberendezés.

Ezeknek az előremutató technológiai fejlesztéseknek köszönhetően az új Prius Plug-in Hybrid kivételesen közvetlen, kategóriájának legjobb gyorsító képességével rendelkezik, elektromos üzemben a korábbinál jóval magasabb, akár 135 km/óra sebességgel képes közlekedni, tisztán elektromos hatótávolsága pedig meghaladja az 50 kilométert, azaz nagyjából kétszer annyi, mint az elődmodellé volt. Az akkumulátorcsomag teljes feltöltése a megnövelt kapacitás ellenére mindössze 2,3 órát vesz igénybe 2. típusú (Mennekes), 230 voltos hálózati csatlakozóról.

Ahogy a Toyota összes full hibrid típusa, a Prius-Plug-in Hybrid is tud csak benzin-, illetve csak villanymotorral üzemelni, illetve képes a kettőt tökéletes harmóniában együtt működtetni, miközben a regeneratív fékrendszer lassítás, illetve fékezés során visszatermeli a jármű mozgási energiáját, és elektromos áram formájában az akkumulátorban tárolja azt.

A hibrid hajtáslánc 1,8 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú VVT-i benzinmotorja szintén fontos szerepet játszik az új Toyota plug-in hybrid modell takarékosságában. A nagy kapacitású kipufogógáz-visszavezetésnek, az égési hatásfok tökéletesítésének, valamint az innovatív hőgazdálkodási és súrlódáscsökkentő megoldásoknak köszönhetően a belsőégésű motor egyedülálló 40 százalékos maximális termikus hatásfokot képes elérni.

A Toyota új, közös TNGA platformja alapvetően meghatározza a Prius Plug-in Hybrid eredendően élvezetes vezethetőségét. A modell tömegközéppontja mélyebbre került, mint az elődmodellé, ez pedig sportosabb üléshelyzetet eredményez, pontosabb és közvetlenebb vezethetőséggel, és csekélyebb oldaldőléssel. Ezeket az adottságokat még inkább kihangsúlyozza a Prius Plug-in Hybrid modell új, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztése, amely az elődmodellhez képest harmadára csökkenti az útról a karosszériára érkező ütéseket egyenetlen útszakaszokon.

Az új Prius Plug-in Hybrid 165 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb és mintegy 20 mm-rel alacsonyabb elődjénél: metszett élei és markáns övvonala révén még stabilabb az úton, tömegközéppontja még mélyebben helyezkedik el. Az új TNGA platform a formatervezőknek is szabadabb kezet adott abban, hogy vonzóbb megjelenésű autót tervezzenek, mélyebb vonalvezetéssel és sportosabb sziluettel. A nagy szilárdságú vázszerkezet kis tömege mellett a Prius Plug-in Hybrid különösen áramvonalas karosszériával rendelkezik, ami meghatározó jelentőséggel bír a modell csekély energiafelhasználásában.

Olyan fejlett aerodinamikai megoldásokat alkalmaz, mint a dupla buborék formájú hátsó szélvédő, vagy az első légbeömlő automatikus rostélya, amely csak akkor terel levegőt a hűtőhöz, ha valóban szükséges, és ezzel mérsékli a légellenállást. Ezeknek is köszönhető a Prius PHEV rendkívül alacsony, 0,24-es légellenállási együtthatója, amely a sorozatgyártású gépkocsik körében a legalacsonyabbak közé tartozik. A tömeget is a lehető legjobban minimalizálták. A motorházfedél például alumíniumból, a csomagtérfedél pedig szénszál-erősítésű műanyagból készült.

A Prius Plug-in Hybrid különleges státusszal bír a Prius modellcsaládon belül. Ennek megfelelően a típus azonnal felismerhető karakteres világítótesteiről: a modell exkluzív, négy darab takarékos LED-ből álló, projektoros fényszóróval, valamint LED-es hátsó helyzetjelzővel rendelkezik.

Az utastérben a vezetőhöz legközelebb csoportosították a kezelőszerveket, a tájékoztató felületek pedig a lehető legtávolabb kaptak helyet. A 8 colos érintőképernyőn keresztül ösztönösen működtethető az audiorendszer és a navigációs funkciók, az egyes képernyők között „pöccintő” mozdulattal lapozhat a felhasználó. A műszeregységben kettős 4,2 colos, könnyen leolvasható színes TFT LCD kijelzőt találunk. Az ezen megjelenő tartalmak a kormánykerékről módosíthatók.

A 2010-es Auris Hybrid tanulmányautón bemutatott, külön akkumulátorral szerelt napelemes töltőrendszer az új Prius Plug-in Hybrid tetőlemezén is megjelenik. A kizárólag a Prius Plug-in Hybrid modellhez kínált rendszer a világon elsőként gáz-befecskendezéses hőszivattyút alkalmaz. Ez elektromos üzemben, kikapcsolt benzinmotor mellett is lehetővé teszi az utastér hűtését, fűtését. Az új Prius Plug-in Hybrid vezeték nélküli telefontöltő készülékkel rendelkezik, amely a középkonzol alatt helyezkedik el.

Szintén rendelhető a modellhez színes head-up kijelző és intelligens parkolási rendszer. Végezetül az új Prius Plug-in Hybrid a Toyota Safety Sense rendszer bevezetésével jelentős előrelépést képvisel az aktív és passzív biztonság terén. A csomag olyan biztonsági technológiákat fog egybe, mint a gyalogosfelismerő funkcióval és automatikus fékezéssel felvértezett ütközés előtti biztonsági rendszer, a kormányrásegítéssel kiegészített, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a teljes sebességtartományban üzemelő, teljes megállásra is képes távolságtartó tempomat, valamint az automatikus távolsági világítás. A fokozott biztonságról opciós hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel felszerelt holttérfigyelő rendszer gondoskodik.

A Prius Plug-in Hybrid modell az év végétől kapható Európa-szerte.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

zsolt
2016-06-23 - 01:02

Ha jol szàmolom 8.8 kwh /50 km azt jelenti hogy ninimum 880g co2/50 km.
A konnektorbol töltött àram ugyanis az EU-ban 100-300 g co2 termeléssel
lessz 1 kwh elöàllitva.
Ez aztàn a zöld Auto!

Laci
2016-07-25 - 13:17

Kedves szakértő! Az energia előállítása nem csak a ligniterőművekben történik! Az emberiségnek meg van a módja a környezetbarát technológiák megvalósítására, reméljük él majd vele. Ennek mindenféleképpen része / ha már betegre pihenjük magunkat/ a hybridautó,mely gazdaságosabb az eddigieknél. Természetesen ezt tovább kell gondolni. Súlycsökkentés, egyszerűsítés olcsóbbá tétel.stb.

Laci
2016-07-25 - 13:52

Most néztem utána: a mátrai ligniterőmű 1KW áramot 0,35 g /Co2 vel állít elő!


*/