Exkluzív hibrid Audi Kínának
A hibrid A6 L e-tront kifejezetten a kínai piacra szánja az Audi, ahol már egyébként is forgalmazza a hosszú tengelytávú A6 modellt. A jármű az A6-osok összes jó tulajdonságával bír, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánca révén azonban jóval takarékosabb náluk.
Az Audi A6 L e-tron gyártása még idén elindul Kínában, ahol a normál modellt már egy ideje ugyancsak előállítják. A jármű egy párhuzamos hibrid lesz, amely azt jelenti, hogy a két meghajtó egységét egymás mögött helyezték el. A motortérben egy 2 literes négyhengeres, 211 lóerő és 350 Nm nyomatékú TFSI turbómotor dolgozik, amelyhez egy korong alakú villanymotort kapcsoltak 91 kW-s (124 LE) teljesítménnyel és 220 Nm nyomatékkal. A villanymotort a nyolcfokozatú tiptronic váltóműbe integrálták, amely az első kerekekhez továbbítja a hajtóerőt.
Az összteljesítmény 245 lóerő és 500 Nm nyomaték, amivel a 2 tonnás Audi A6 L e-tron 8,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és eléri a 210 km/órára limitált végsebességet. A Kínában a plug-in hibrid járműveknél alkalmazott mérési módszerekkel mérve az A6 L e-tron vegyes fogyasztása mindössze 2,2 liter, ami 52 gramm széndioxid-kibocsátásnak felel meg kilométerenként. Ha az elektromos üzemmódban megtehető 50 kilométert is beleszámítjuk, az Audi A6 L e-tron maximális hatótávja 880 kilométer.
A 104 cellás, 14,1 kWh energia tárolására alkalmas lítium-ion telepet a csomagtartó padlója alatt helyezték el, amely 340 literre csökkenti a poggyászteret. Nagyteljesítményű, kétfázisú töltővel az akkumulátor akár 2 óra alatt is 100 százalékra tölthető, egyébként a tipikus háztartási konnektorról több mint 8 órát vesz igénybe. A működési módot mindig az intelligens vezérlő rendszer szabályozza, de a sofőr négy előre konfigurált menetmódot is kiválaszthat. EV elektromos üzemmódban 135 km/órás sebességig emisszió-mentesen lehet közlekedni, a „hybrid” mód a lehető legnagyobb hatékonyságra törekszik, “battery hold” módban a rendszer eltárolja a még megmaradt elektromos energiát, “battery charge” módban pedig a telep töltésére kerül sor. Hibrid beállításnál a kocsi képes vitorlázni is, ha a sofőr leveszi a lábát a gázpedálról, mindkét hajtómű lekapcsol. A villanymotor nemcsak a telepet tölti, hanem a lassításért is felel, a hidraulikus fékrendszer csak erős lassításnál aktivizálódik.
Az Audi A6 L e-tront a FAW-Volkswagennel együttműködésben, az észak-kínai Changchunban fogják gyártani. Az értékesítés jövőre indul.