Frankfurtban debütál a hidrogénhajtású BMW
címkék: alternatív, bmw i, elektromos, hidrogén, toyota, üzemanyagcella
A BMW Group a közlekedés jövőjének megannyi lehetséges válfajára is felkészül, ahogyan azt a Frankfurti Autószalonon bemutatott BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is igazolja. A BMW vallja, hogy a különféle alternatív hajtáslánc technológiák a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett, hiszen egyetlen megoldás sem képes a világ minden táján az emberek összetett mobilitási igényeinek maradéktalan kielégítésére.
A hidrogén üzemanyagcella technológia a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált hajtáslánc technológiák kiváló alternatívájaként és kiegészítő megoldásaként szolgálhat. A BMW a tervek szerint 2022-ben mutatja be a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a technológiát.
A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kiválóan példázza, hogy a hidrogén üzemanyagcella technológia is hatékonyan beépíthető egy olyan dinamikus modellbe, mint amilyen az új BMW X5. A tanulmányautó frontrészének leglátványosabb dizájn-innovációja a BMW i Blue árnyalatú motorháztető-minta, amely háromdimenziós formában a légterelőkön is visszaköszön. A látványos mintázat alakja és színvilága dinamikusan fonja körbe a Mineral White árnyalatú karosszériafényezést, a részletesen kidolgozott könnyűfém keréktárcsák pedig ugyancsak a hamisítatlan BMW i génekről tanúskodnak.
A koncepció innovatív jellegét nem csupán a frontrész és az oldalfelületek, de a hátsó kialakítás is egyértelműen sugallja, a BMW i Blue árnyalatú diffúzorbetétnek köszönhetően. A hátsó lökhárító zárt, kipufogóvégektől mentes kialakítása a zéró emissziójú mobilitás környezetbarát üzenetét erősíti.
A hidrogénhajtású, tisztán elektromos modellek a belsőégésű erőforrással szerelt gépkocsik folyamatos használhatóságát a zéró emissziójú mobilitás korlátlan formájával egyesítik: a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, kényelem terén nem követel kompromisszumot, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől. Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén üzemanyagcella technológiával télen és nyáron is szinte ugyanakkora a hatótávolság. A technológia népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén infrastruktúra elterjedésére van szükség, a legtöbb országban ennek kiépítése még gyerekcipőben jár.
2013-ban a müncheni központú vállalatcsoport és a Toyota összefogott, hogy közösen fejlesszék ki a hidrogénüzemű hajtáslánc technológiát. 2015 nyara óta a BMW technológiafejlesztési részlege olyan hidrogén-meghajtású BMW 5-ös Gran Turismo prototípusok kis flottáját teszteli, amelyekbe a Toyota üzemanyagcelláit és a közösen kifejlesztett hajtáslánc technológiát szerelték.
2016-ban a két vállalat egy termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelynek égisze alatt azóta együtt dolgoznak az üzemanyagcella technológia következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. Az üzemanyagcella technológia létjogosultságában mindkét partner erősen hisz, akik az infrastruktúra, illetve a piac globális növekedésével párhuzamosan, közösen folytatják tovább a fejlesztési munkát.
2017 januárjában a BMW és a Toyota tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a „Hydrogen Council” néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén üzemanyagcella technológiának. 2019 júniusára a kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma a hatvanat is elérte.