Hamarosan debütál az elektromos 5-ös BMW
A futómű-vezérlő és vezetést támogató rendszerek finomhangolásával célegyenesbe érkeztek a BMW i5 sorozatgyártását előkészítő fejlesztési folyamatok. Az újdonság világpremierje előtt néhány héttel egyértelműen kijelenthető, hogy a tisztán elektromos meghajtású BMW 5-ös limuzin kimagasló vezetési élménnyel kecsegtet – akárcsak az új 5-ös BMW összes modellváltozata.
A sportos agilitás és a menetkomfort azon kivételes egyensúlyát, amely a BMW 5-ös sorozatot mindig is fémjelezte, innovatív vertikáldinamika-vezérlő rendszer emeli minden korábbinál magasabb szintre. Sőt mi több, az autópálya asszisztensnek köszönhetően immár a nóvum automatizált járművezetési kvalitásai is új dimenziót képviselnek: a technológia képes folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt távolságot, valamint elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat, és most először a szemmozgással aktiválható, automatizált sávváltásokat is.
Az elmúlt több mint egy év során a BMW i5 rendkívül változatos tesztprogramot teljesített – a svédországi Arjeplog hóval borított, jeges útviszonyaitól kezdve, az extrém hőséget és szárazságot tartogató régiókon, nagyvárosokon és országutakon keresztül, egészen az autópályákig és a mesterségesen összeállított tesztpályákig. A vezetés élményét ígérő technológiák utolsó finomhangolása ezt követően a dél-franciaországi Miramas tesztpályáján folytatódott, ahol a hajtáslánc, a nagyfeszültségű akkumulátor és az utastér integrált, hőpumpa-funkcióval dolgozó fűtő- és hűtőköreinek kellett bizonyítaniuk, hogy minden körülmények között az igényeknek megfelelően, optimálisan működnek. A nagyfeszültségű akkumulátor előrelátó hőkezelő rendszere eközben a gyors és hatékony DC járműtöltés lehetősége felé vezető utat is kikövezi.
Az új BMW 5-ös sorozat sokszínű hajtáslánc-palettája eltérő modelltömegeket eredményez. A BMW által fémjelzett vezetési élményt ezért mindegyik modellváltozat esetében speciális futóműhangolás és típus-specifikus vezérlőrendszerek garantálják.
A csúcsmodellként érkező BMW i5 M60 xDrive alapfelszereltségként kapja meg az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó Professional adaptív futóművet, amely az extrafelszereltség részeként a BMW i5 eDrive40 számára is elérhető. A technológia a BMW innovatív vertikáldinamika-vezérlő rendszerének közreműködésével érezhetően, még az elődmodellhez képest is jelentősen továbbfejlesztett menetteljesítményt és menetkomfortot kínál.
A vertikáldinamika-vezérlő rendszer legújabb, kilencedik generációja az új BMW 5-ös limuzinban ünnepli világpremierjét. A technológia alapja egy új fejlesztésű, átfogó hálózatba integrált vezérlési logika, amely az ideális csillapító erők meghatározásához az összes rendelkezésre álló jelet – úgy mint a keréksebesség, a kormányzási szög, a gördülési sebesség és a gyorsulás – figyelembe veszi. A rendszer már nem matematikai modellek segítségével számítja ki a szükséges csillapítóerőket, hanem a vezetés aktuális körülményeire vonatkozó adatok fizikai számítását részesíti előnyben. Ez minden vezetési szituációban pontos vezérlést és precíz futómű-reakciókat garantál.
A Professional adaptív futómű az új BMW 5-ös limuzin összes modellváltozatához elérhető lesz, a BMW által fémjelzett vezetési élmény személyre szabhatóságát kínálva. Az üzleti limuzin új nemzedéke így a BMW 7-es sorozatéhoz közelítő menetkomfortot a BMW 3-as sorozatban megismert sportossággal párosítja.
Az autóban a vezető éberségi szintjét egy belső kamera segít figyelni, egy további innovációt is lehetővé téve: az új BMW 5-ös limuzinban az automatizált sávváltás – a Driving Assistant Professional csomag és az Autópálya Asszisztens részeként – szemmozgással is aktiválható, a világon elsőként. E rendkívül kényelmes funkció az ember és autó közötti interakció új szintjét váltja valóra. Amint a vezető – 130 km/órás sebesség alatt – a külső visszapillantóba néz, a technológia automatikusan kezdeményezi az automatizált sávváltás folyamatát. Ha a vezető jóváhagyja és a forgalmi szituáció is lehetővé teszi, a technológia felveszi a szükséges sebességet és elvégzi a szükséges kormánymozdulatokat. Az automatizált sávváltás részeként a technológia képes magától működtetni az irányjelzőt is.
A BMW 5-ös limuzin új, nyolcadik nemzedékének sorozatgyártása 2023 nyarán veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi létesítményében. A modell piaci bevezetése 2023 októberében kezdődik.