Hamarosan jöhet a villanyhajtású Swift
A Suzuki először mutatta be Európában a Swiftre épülő, jelenleg is fejlesztés alatt álló Range Extender koncepcióautót. Azóta, hogy a 2010-es Genfi Autószalonon kiállította az előző Swift modellre épülő, konnektorról tölthető hibrid Swiftjét, és még ugyanabban az évben flottateszteket kezdett Európában és Japánban, a Suzuki finomította és továbbfejlesztette a rendszert. A Suzuki a tervek szerint hamarosan bevezeti Európában az autót.
Az új generációs, környezetkímélő modellnek szánt Swift Range Extendert a Suzuki önállóan fejleszti azzal a célkitűzéssel, hogy a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen a jelen és jövő közlekedési követelményeinek és igényeinek. A kisautó, amely elsősorban mindennapi használatra, például bevásárlásra vagy utasok szállítására szolgál, egy feltöltéssel mintegy 30 kilométert képes megtenni. Ha az akkumulátor merülni kezd, motorhajtású generátor gondoskodik az utántöltéséről, így a vezetőnek hosszabb utakon sem kell aggódnia, hogy akkumulátora lemerül.
A Swift Range Extender akkumulátorához egy 658 cm3-es áramfejlesztő motor csatlakozik. Ha az akkumulátor merülni kezd, a motor automatikusan bekapcsol, és a generátor menet közben feltölti az áramforrást. Ugyanakkor külső hálózatról is fel lehet tölteni a telepet, ami 100 voltos hálózatból nagyjából 4 órát, 200 voltos hálózatból pedig mintegy 90 percet vesz igénybe. A Swift Range Extender egy töltéssel 30 kilométert tud megtenni, ami a mindennapi használat során elegendő lehet. A regeneratív (energia-visszanyerő) fékezésnek köszönhetően nagy hatásfokkal hasznosul a jármű mozgási energiája is.
A világos utastér futurisztikus stílusú, és a tömeggyártású modellben is valószínűleg pontosan így fog kinézni. A középkonzolon elhelyezett kijelző, valamint az autó energiaszintjét mutató mérőegység folyamatosan, jól áttekinthető struktúrában informálja a vezetőt a legfontosabb adatokról. A kisméretű, nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátort a csomagtérben helyezték el, de azért így is maradt hely a csomagoknak.
A Swift Range Extender villanymotorja 75 lóerős, de a menetteljesítményeiről egyelőre nem érkeztek adatok. Annyit tudunk csak, hogy a kisautó hibrid üzemben átlagosan 3,57 liter üzemanyagot fogyaszt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)