Hibrid Golf a GTI gyorsaságával
A Volkswagen a Genfi Autószalonon mutatja be a Golf GTE modellt, amely egy hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid a GTI menetteljesítményeivel. A benzines, dízel, gázüzemű és elektromos után ez lesz az ötödik féle hajtással kapható Golf a piacon.
A Golf GTE-ben két erőforrás dolgozik, egy 1,4 literes 150 lóerős közvetlen befecskendezéses TSI turbómotor, valamint egy 102 lovas villanymotor. A kettő kombinált teljesítménye 204 lóerő és 350 Nm, az elméleti hatótávolság pedig 930 kilométer. A villanymotorra hagyatkozva a Golf GTE 130 km/órás sebességet érhet el és maximálisan 50 kilométert tehet meg. A két motor együttes erejével a gyorsulás 7,6 másodperc, a végsebesség pedig 216 km/óra. A kombinált széndioxid-kibocsátás szenzációs 35 g/km. A 8,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor körülbelül három és fél óra alatt tölthető fel 220V-os hálózatról, fali töltővel a művelet két és fél óráig tart. A telep súlya 120 kilogramm, így a Golf GTE saját tömege valamivel több mint másfél tonna.
A Golf GTE-be egy hatfokozatú DSG váltót szereltek, amihez egy hibrid modellekhez kifejlesztett háromtárcsás kuplung tartozik. A villanymotort a váltóházba integrálták. Az elektromechanikus fékszervo és az elektromos klímakompresszor energiát takarítanak meg.
Kívülről a Golf GTE az e-Golf és a GTI modellek jellemzőit kombinálja. A fényszórók LED-esek, a menetfények C-alakúak, a hűtőrácsot és lámpákat keresztező csík pedig kék. A GTE-n alapfelszerelés a 18-as kerékszett és kizárólag ötajtós kivitelben gyártják majd. Ahogy a karosszérián, a beltérben is minden kék, ami a GTI-n piros. A díszvarrások és a sportülések kockás mintája is ilyen. A 8 colos képernyővel szerelt Discover Pro multimédiás rendszer egyedi funkciókkal egészült ki, mutatja például a környéken lévő töltőállomásokat. A fő műszeregység egy teljesítmény mutatóval bővült.
Az új Golf GTE augusztustól rendelhető. Az áráról később adnak tájékoztatást.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)