/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hibrid készült a legnagyobb Audi SUV-ból

2015. november 09. 13:35   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült az Audi Q7 e-tron quattro, a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje, amely V6-os TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül. A rendszerteljesítmény 372 lóerő, így az autó akár 6 másodperces gyorsulásra képes, de tisztán elektromos üzemmódban is képes közlekedni, amikor 56 kilométert is megtehet.

Az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető hibridhajtása minden helyzetben tekintélyes erőtartalékkal rendelkezik, a 3.0 TDI aggregát és az elektromotor együttesen 373 LE rendszerteljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal szolgál. A nulla-százas sprint mindössze 6,0 másodpercet igényel, a végsebesség 225 km/óra, a 75 literes üzemanyagtartállyal pedig akár 1400 kilométer összesített hatótáv is rendelkezésre állhat.

A hálózatról tölthető hibridhajtás további előnye, hogy míg a hagyományos modellek fékezéskor elvesztegetik mozgási energiájukat, a Q7 e-tron quattro részben visszatáplálja azt (rekuperáció). A fékezési és motorfék-fázisok során felszabaduló mozgási energia egy része elektromos energiává alakítva tárolódik, s a későbbi gyorsítások során felhasználható. A Q7 e-tron quattro feltölthető akkumulátorának előnye, hogy kielégítheti a napi mobilitási igényeket. Tisztán elektromos hajtással teljesítménye 94 kW (127 LE), s akár 56 kilométert is megtehet e helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódjában.

Az Audi Q7 e-tron quattro üzemanyag-fogyasztása a hálózatról tölthető hibridmodellekre vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve mindössze 1,7 liter 100 kilométerenként. A légkondicionáló berendezés szintén a legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik. A hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét hasznosítja és kifejezetten e SUV-modell számára fejlesztették ki.

Az Audi Q7 e-tron quattro piaci szegmense legtágasabb belterével szolgál, amely a luxuskategória számos kényelmi felszerelésével tehető még komfortosabbá és egyénibbé. A kezelés és kijelzők koncepciója a legmodernebb, a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit és MMI-rendszer pedig egyaránt teljes egészében új fejlesztés. Az Audi connect internetes modult is magában foglaló, ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó MMI Navigációs rendszer „plusz” az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális hibrid-menetstratégiát készít.

Menet közben előrelátó rendszerként a gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik, és vizuális jelzéseivel a megfelelő szituációkat megelőzően időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal. Ez az új fejlesztésű vezetői segédrendszer szintén az Audi iránymutató technikája.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/