/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hyundai Nuvis, a márka jövőképe

2009. április 17. 14:59   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai jövőjébe enged betekintést a Nuvis tanulmányautó, amelyet elsőként a 2009-es New Yorki Autókiállításon mutat be a márka. A Nuvis egy lehetséges formai irányvonalat jelöl ki a márka jövőbeli crossover járművei számára: a magas építésű, városi autók jellegzetességeit a prémium szabadidőjárművek értékeivel egyesíti. A Hyundai elkötelezte magát amellett, hogy 2015-re az Egyesült Államok legtakarékosabb márkájává váljék. Ezzel összhangban a Hyundai a Nuvisba forradalmi lítium-polimer akkumulátor technológiáját építette.

A Nuvis határozott orrkialakítását jól példázza a kék akril hűtőmaszkot keretező, erőteljes homokóra sziluett, valamint az agresszív fényszórók, amelyek két fehér fényű gyűrűjét a hátsó zárófényekben alkalmazott piros fénygyűrűk ellenpontozzák. A 22 colos keréktárcsákra emelt Nuvis két oldalsó karaktervonala áramló vizet mintáz, és ezáltal a mozgás hatását kelti. A kocsi egyik legizgalmasabb vizuális megoldása, hogy a tető – a rejtett oszlopoknak és az erősen kontrasztos üveg alkalmazásának köszönhetően – mintha szabadon lebegne a karosszéria felett. A nagyméretű szárnyas ajtók is különleges megjelenést biztosítanak számára, nyitott és zárt helyzetben is. A fényszórótól induló, hátsó légterelőben véget érő szálcsiszolt alumínium betét sem mindennapi stílusjegy.

A külső formai koncepcióval összhangban a Nuvis tágas belterét is egy kék akril középkonzol uralja. A kék megvilágítású lépcsőzetes padló tovább erősíti a high-tech érzetet. Az utasok a négy különálló ülést összekapcsoló, Methode Electronics TouchSense technológia segítségével érintkezhetnek egymással. Az autó szórakoztató-információs rendszerét külső források táplálják – az utasok például egy étterem előtt elhajtva megismerhetik annak napi specialitásait.

A merészen formázott, kényelmes üléseket tagolt szövetből szőtt, ezüst és fekete hatású kárpit borítja. A környezetbarát üléskárpit a környezettudatos textíliák piacvezető szállítójától, a True Textiles-tól származik. A Nuvis ülésein alkalmazott szövet száz százalékban újrahasznosított poliészterből (üdítős palackokból), és fenntartható gyártási folyamatok során készült. A harmonizáló stílusú biztonsági öveket a Harveys Original Seatbeltbags szállította. A biztonsági övekből kézitáskákat készítő vállalkozás két, a Nuvis stílusához illeszkedő kézitáskát is tervezett a koncepcióhoz. Hátul, a magasra emelt csomagtérpadló alatt helyezték el a Nuvis lítium-polimer akkumulátor csomagjait.

A Nuvis tanulmányban a Hyundai vadonatúj, saját fejlesztésű Hybrid Blue Drive párhuzamos hibrid hajtásláncát találjuk. Fő összetevői a 2,4 literes Theta II benzinmotor, a hatfokozatú automatikus sebességváltó, és a 30kW teljesítményű, 205 Nm forgatónyomatékú villanymotor.

A Hybrid Blue Drive üzemeltethető tisztán elektromos üzemben, illetve párhuzamos hajtással is: a kerekeket a körülményektől függően közvetlenül hajtja a benzinmotor, a villanymotor vagy a kettő együtt. Ez a párhuzamos hibrid hajtáslánc szolgál majd a leendő Hyundai hibrid gépjárművek – köztük elsőként az új generációs, észak-amerikai Sonata – alapjául.

A motorvezérlő szoftver automatikusan lekapcsolja a benzinmotort, amikor a jármű megáll. A motor a gázpedál lenyomásakor automatikusan újraindul, köszönhetően az integrált indítómotor-generátor (Integrated Starter Generator, ISG) egységnek. Lassítás során regeneratív fékezés segíti a további energia megtakarítást. A sebességváltó felső három fokozatát hosszabbra vették, így a motor alacsonyabb fordulatszámon üzemelhet.

A Hyundai hibrid rendszere egy újratölthető lítium-polimer akkumulátorban (5.3 Ah / 270V) tárolja a működtetéséhez szükséges elektromos töltést. Az akkumulátor paraméterei a jelenleg létező nikkel-metál hidrid és a közeljövőben bevezetendő lítium-ion megoldások képességeit egyaránt felülmúlják, tartósabbak és kisebb helyigényűek, mint más, terjedelmes hibrid akkumulátorok. A becsült összteljesítmény 228 lóerő, a fogyasztás városban 6,9, autópályán 6,7 l/100 km.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/